Advies?!

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Aukelien

Advies?!

Bericht door Aukelien »

Hoi!

Afgelopen zaterdag ben ik begonnen met mijn 100-dagen-schema, voor de marathon van Parijs. Spannend, het is mijn eerste marathon. Momenteel ben ik met mijn trainingsmaatjes bij Trim Apeldoorn onderdeel van de groep die traint voor de 10EM van de Apeldoornse Midwintermarathon. We trainen zelf met ons marathongroepje mee, om uiteindelijk begin februari de Asselronde (25km) te lopen, op een rustige hartslag.

Nu eigenlijk de vraag: op dinsdagavond en zaterdagochtend traint het groepje 10EM ongeveer een afstand tussen de 14 en 16km. Niet passend in mijn ‘programma’ vanuit het schema. Wat is wijs? Minder ver lopen? 1 training wat langer lopen en dan bijvoorbeeld op dinsdag een korte(re) afstand nemen? Wat is hierin jullie advies?

Daarnaast nog een tweede vraag. Ik ga op maandag naar yoga. Is het dan ‘noodzakelijk’ (lees: verstandig) om op woensdag vogels te kijken? Of sla ik die training dan over? Momenteel is mijn schema als volgt ingepland:

maandag: yoga (rust van hardlopen)
dinsdag: hardlopen (marathonhartslag hoog)
woensdag: vogels kijken
donderdag: hardlopen (marathonhartslag laag)
vrijdag: rust
zaterdag: intensief
zondag: rust

Alvast heel erg bedankt voor de antwoorden!

Vriendelijke groet,
Aukelien Visser
Koen - Sportrusten

Re: Advies?!

Bericht door Koen - Sportrusten »

Dag Aukelien,

Mooi dat je Parijs gaat lopen met ons schema.

Antwoorden op je vragen:

Je kunt 'vogels kijken' overslaan als je op maandag yoga doet.

Als je op dinsdag en zaterdag met de 10EM groep meeloopt is dat prima als je 'vogels kijken' overslaat en je derde training met 2 kilometer inkort.
Plaats reactie