Amazfit Bip

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
JudithvHolland

Amazfit Bip

Bericht door JudithvHolland »

Hallo,
Leuk om online 100 dagen samen te lopen :-) Voor iedereen veel loopplezier en sportiviteit toegewenst!

Even een vraag van mijn kant:
Ik loop nu een maand met de Amazfit Bip, een voordelig horloge met veel functionaliteit en goede reviews.
Echter krijg ik de indruk dat de hartslagmetingen (via de pols) onnauwkeurig zijn. Zo loop ik nog steeds op 145 (D1) terwijl ik 4.22/km ren en dat tempo echt niet gedurende een marathon kan volhouden, voelt D3. Stop ik even schiet ie ineens wel omhoog naar 170.
Met het 100-dagen programma behoorlijk frustrerend als je op hartslag moet lopen, want geen idee of je gedurende je run goed bezig bent...
Iemand soortgelijke ervaringen met dit horloge of zal ik toch maar een ander apparaat aanschaffen? Nog tips daarvoor?

Groetjes en bedankt,
Judith
RunningRob - Sportrusten

Re: Amazfit Bip

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Judith,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit van gehoord had...

Doe je het horloge goed strak om? Het mag niet schuiven over de huid voor een goede meting. Je kunt ook proberen hem eens om de andere pols te dragen of aan de binnenkant van je pols.

Als het horloge binnen een seconde van 145 en 170 schiet ben je er zeker van dat de meting niet goed gaat, dat doet je hartslag namelijk niet....

Blijde groet,
Rob
peter.62

Bericht door peter.62 »

Hallo Judith,
Hier nog een Amazfit bip gebruiker. Ik ervaar de hartslagmeting ook niet volledig betrouwbaar. Als ik het bandje niet strak genoeg om mijn pols heb, dan pakt hij (soms) mijn cadans (stappen/minuut) op in plaats van mijn hartslag. Ik ga binnenkort eens met iemands borstband lopen te vergelijking.
Peter
Georgie

Bericht door Georgie »

Ik heb zelf de grote broer Amazfit Stratos 2. De hartslag meter is goed, maar niet zo goed als met een band.
Zodoende heb ik een Wahoo TICKR (band) gekocht. Deze is voordelig en werkt als een trein! Nu kan ik 'echt' real-time mijn hartslag zien.

Misschien heb je hier wat aan.
JudithvHolland

Bericht door JudithvHolland »

Hallo allen,
Bedankt voor jullie input en balen dat onze apparatuur niet doet wat we hadden verwacht.
Ik geef de BIP nog een kans door morgen eens aan de binnenkant te dragen en anders ga ik denk ik wat anders zoeken.
Groetjes, Judith
Georgie

Bericht door Georgie »

Judith, mijn ervaring met polshartslagmeters is nooit goed geweest. Er zit altijd een soort vertraging in o.i.d.
Ik denk persoonlijk niet dat het aan "onze" apparatuur ligt. Ik heb ook veel duurdere gehad van Garmin met hetzelfde gedrag.
"Onze" apparatuur doet niet onder voor de grote merken. Kijk maar op Youtube met de tests.

Voor mij persoonlijk is een borstband echt het beste en het meest betrouwbaar.
korz

Bericht door korz »

Ik gebruik al jaren de TomTom sportband, met perfecte hartslag meting. Echt een aanrader.

groet,

Maarten
Lopen met je hart: heerlijk!
peter.62

Bericht door peter.62 »

Na een half jaar worstelen met de Amazfit bib ben ik overgestapt naar een duurder exemplaar van een ander merk (Polar). Een aantal keer met beide horloges om gelopen blijkt de polar een veel rustiger beeld te geven, vooral de uitschieters omhoog van de Amazfit, die ik niet vertrouwde, zie ik niet terug op de Polar. Deze laatste komt veel dichter bij wat mijn gevoel ingeeft.
marianneg

Bericht door marianneg »

De TomTom sportband is helaas niet meer te koop.. ik ben daarom overgestapt op Polar met hartslagband
Plaats reactie