Trainingswedstrijdjes 'tussendoor': bijt dat?

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
mindful2.nl

Trainingswedstrijdjes 'tussendoor': bijt dat?

Bericht door mindful2.nl »

Hi,
Vandaag is 'de grote dag' dat ik start met mijn 100-dagen Sportrusten programma (SR): op naar mijn 13e keer Rotterdam Marathon maar wel de eerste keer met het SR programma!

Maar het is ook de start van mijn 16 maanden durend sportieve sponsortraject voor KiKa: in aug.'19 de Ironman 70.3 in Vichy (Fr.), in nov. '19 de Marathon van Athene (Gr.) en in apr.'20 de (ultra)Marathon des Sables, 255K in 6 dgn. door de Sahara in Marokko. Daarmee wil ik minimaal 25.000 euro sponsorgeld voor KiKa ophalen. Voor wie interesse heeft in mijn motivatie: https://www.mindful2.nl/kika/

In de aanloop naar deze uitdagingen heb ik ook nog wat trainingswedstrijdjes gepland: in jan.'19 de Halve Marathon van Egmond, in mrt.'19 de Vuurtorentrail Ameland (35K) en dan natuurlijk in april de Rotterdam Marathon waarvoor ik nu start met het SR programma.

Het lijkt veel allemaal, en dat is het misschien ook wel, maar als pas gepensioneerde kan ik veel tijd investeren, zowel in training als in 'rust'. Het wordt dan ook geen gejakker en gejaag en als mijn lijf dat fysiek of mentaal aangeeft ben ik gerust in staat om, op tijd, een trainingswedstrijd te schrappen en een stapje terug te doen. Sportief gezien is het op een gezonde en energieke manier volbrengen van mijn geplande 'wedstrijden' in fysiek en mentaal evenwicht mijn doel, de kille cijfertjes van een finishtijd doen mij niets meer, die tijd heb ik achter mij gelaten.

Toch een voor mij belangrijke vraag aan de Sportrusten-experts: kan ik mijn SR programma, ondanks mijn geplande trainingswedstrijden (Egmond en Ameland) die met respectievelijk 21,1K en 35K de max van de 14K in het SR ver te boven gaan, gewoon zonder verdere aanpassingen volgen?

P.s. voor de webmaster: de geplaatste URL opent niet in een nieuwe pagina dus als je de URL volgt en deze weer afsluit ben je ook uit de koffiehoek...

Succes allen en alle goeds voor 2019!
RunningRob - Sportrusten

Re: Trainingswedstrijdjes 'tussendoor': bijt dat?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hi,

Mooi initiatief! Ik wens je alvast veel succes en hopelijk haal je je doel! :)
mindful2.nl schreef: 29 dec 2018, 07:32 Toch een voor mij belangrijke vraag aan de Sportrusten-experts: kan ik mijn SR programma, ondanks mijn geplande trainingswedstrijden (Egmond en Ameland) die met respectievelijk 21,1K en 35K de max van de 14K in het SR ver te boven gaan, gewoon zonder verdere aanpassingen volgen?
Je bent een zeer ervaren loper dus kan heel goed aanvoelen waar je grenzen zitten. Pak voor en na de halve en de Vuurtorentrail wat extra rust, en let op je rusthartslag of je goed hersteld, dan moet het helemaal goed komen.

Succes!
Rob
mindful2.nl

Re: Trainingswedstrijdjes 'tussendoor': bijt dat?

Bericht door mindful2.nl »

Dankjewel Rob, altijd fijn om in je eigen ideeën, en hoe je die vorm wil geven, gesteund te worden (wat niet wegneemt dat ik open sta voor suggesties van experts zoals het team van Sportrusten!) Ik zal jouw goede raad omtrent rustmomenten rond de halve van Egmond en de Vuurtorentrail zeker meenemen!

Alle goeds voor 2019 voor jullie en alle Sportrusters!

Hartelijke en sportieve groet van Gerard
Plaats reactie