Beste sportrusters,
Ik heb er nu zo'n 3 weken opzitten van het 100 dagen marathon schema. Mijn omslagpunt is van 147 naar 157 aangepast en waarschijnlijk ga ik aanstaande maandag tijdens een 10km wedstrijd mijn laatste 10km tijd verbeteren. So far so good denk ik zo. Enigste vreemde of opmerkelijke is echter mijn gemiddelde hartslag tijdens mijn trainingen. Of ik nu 5.24 of 4.09minuut/km loop, mijn hartslag ligt gemiddeld altijd tussen de 154 tot 157. Mijn marathon hartslag zou volgens het schema tussen de 142 en 137 moeten liggen. In het verleden heb ik nooit op hartslag gelopen maar op gevoel. Dit doe ik nu ook maar kijk nu achteraf wat de hartslagen zijn. Niet dat ik er mij druk over maak want het gaat verder prima zo. Enig idee hoe ik eventueel iets anders moet doen? Groetjes Leon.
Opmerkelijke hartslagen tijdens mijn trainingen.
- RunningRob - Sportrusten
Re: Opmerkelijke hartslagen tijdens mijn trainingen.
Hoi Leon,
Wat je even moet uitsluiten is dat je hartslagmeter niet je stapfrequentie registreert in plaats van je hartslag. Soms gebeurt dit als de hartslag niet goed opgepikt kan worden.
Wat voor meter gebruikt je? Met borstband of via een polsmeting?
Groet,
Rob
Wat je even moet uitsluiten is dat je hartslagmeter niet je stapfrequentie registreert in plaats van je hartslag. Soms gebeurt dit als de hartslag niet goed opgepikt kan worden.
Wat voor meter gebruikt je? Met borstband of via een polsmeting?
Groet,
Rob