Kan ik het schema aanpassen aan mijn andere sportmomenten?
Kan ik het schema aanpassen aan mijn andere sportmomenten?
Volgens 'jullie' schema start ik zaterdag 5 januari met de voorbereiding voor mijn eerste marathon. Die van Enschede.
Nu sport ik 2x in de week met een groep vrienden in de sportschool o.l.v. een trainer. Dit is met (lichaaams) gewichten en ook hitt trainingen e.d. Dit is zowel op donderdag als zaterdag.
Is dit in te passen in het loopschema? Vooral de donderdag wil ik niet overslaan.
Hoor graag of dit mogelijk is en of ik dan bv op een andere dag moet gaan starten.
En dinsdag 8 jan doe ik een sportmedische keuring. Mijn omslagpunt heb ik nu een beetje geschat. Dit kan ik later altijd nog wijzigen in het schema toch?
M.v.g. Nieck
Nu sport ik 2x in de week met een groep vrienden in de sportschool o.l.v. een trainer. Dit is met (lichaaams) gewichten en ook hitt trainingen e.d. Dit is zowel op donderdag als zaterdag.
Is dit in te passen in het loopschema? Vooral de donderdag wil ik niet overslaan.
Hoor graag of dit mogelijk is en of ik dan bv op een andere dag moet gaan starten.
En dinsdag 8 jan doe ik een sportmedische keuring. Mijn omslagpunt heb ik nu een beetje geschat. Dit kan ik later altijd nog wijzigen in het schema toch?
M.v.g. Nieck
Re: Kan ik het schema aanpassen aan mijn andere sportmomenten?
Zelf doe ik iets vergelijkbaars: hardlopen met het sportrustenschema en hiernaast nog krachttraining in de sportschool 2x in de week.
Wat ik nu doe, is met de rusthartslag (die moet je toch meten en invullen in het schema
) is de gaten houd of de belasting OK is.
Wat helpt is om een van de sportschooltrainingen op een 'vogeltjes kijkdag' te plannen. Dat kun je doen in plaats hardlopen op die dag. De andere sportschooltraining kun je op dezelfde dag doen als een andere hardlooptraining. Wordt dan wel 2x op een dag sporten als dat in de agenda past.
Anders op een andere dag en dus 5x sporten in de week en via de rusthartslag in de gaten houden ivm voldoende rustmoment.
Hoop dat dit helpt.
groeten, Pieter
Wat ik nu doe, is met de rusthartslag (die moet je toch meten en invullen in het schema
Wat helpt is om een van de sportschooltrainingen op een 'vogeltjes kijkdag' te plannen. Dat kun je doen in plaats hardlopen op die dag. De andere sportschooltraining kun je op dezelfde dag doen als een andere hardlooptraining. Wordt dan wel 2x op een dag sporten als dat in de agenda past.
Anders op een andere dag en dus 5x sporten in de week en via de rusthartslag in de gaten houden ivm voldoende rustmoment.
Hoop dat dit helpt.
groeten, Pieter
- RunningRob - Sportrusten
Ja dat kan, je 10km tijd en je omslagpunt kun je altijd gedurende de 100 dagen aanpassen en de nog resterende trainingshartslagen worden dan ook aangepast aan de gewijzigde situatie.
En zoals Pieter aangeeft kun je je vogels kijken training inruilen voor een training in een andere sport. Ik adviseer wel, dat als je vaker wilt trainen je sporten combineert op een dag, zodat je rustdagen echte rustdagen blijven. Je wordt beter tijdens je herstel, en niet tijdens de training
Blijde groet,
Rob
Bedankt heren voor jullie feedback!