Dank voor Anapana meditatie van SN Goenka !
Dank voor Anapana meditatie van SN Goenka !
Hallo Koen, bedankt voor de meest vriendelijke 'meditatie-master', Mr Goenka. Na een maand 10 minuten adem oefenen, ben ik me alleen maar meer bewust geworden van de haast die in alles gesettled is. Mr. Goenka, met zijn vriendelijkheid, neem ik vandaag en daarna mee, als reminder van de rust en vriendelijkheid die toch ergens nog bestaat. Dank voor je mooie programma. Ik ben al op dag 29 aangeland. Na 30 dagen, ga ik maar rustig door; tenminste, zo rustig als mogelijk. Groet, Ine
-
Koen - Sportrusten
Re: Dank voor Anapana meditatie van SN Goenka !
Dag Ine, dat is een mooi bericht. Vond jij dat er genoeg mails waren in het online programma, of had je liever iedere dag een mailtje gehad met wat kennis of inspiratie? Geluk, Koen
Hallo Koen,
Mijn ervaring met 30-dagen-rustig-ademen is dat ik me vooral (nog) bewust(er) ben geworden dat ik sinds heeeeel lang al in een soort '5e versnelling' ben gaan ademen en leven, waardoor terugschakelen steeds bewust moet gebeuren en ik me daar met moeite tijd en rust voor gun.
Dat ik iedere dag het online programma moest openen, hiep me om hier trouw aan te zijn.
De filmpjes, technieken geven de mogelijkheid om te kiezen wat het beste werkt voor jezelf. Marion Meester gaf aan dat je gewoon kan kiezen wat voor jou het beste werkt. Zo is ook voor mij Wim Hoff nog te heftig.
Mr. Goenka was een echte verademing, omdat hij zo mild en grappig is; zoals een heel nieuwe ervaring met het woord 'nostrils'
Voor mij waren er genoeg mailtjes. Bedankt dat jij zo breed jouw kennis en enthousiasme wil delen.
Veel inspiratie en plezier toegewenst in het bereiken van nog veel meer mensen.
Ik vertel ook iedereen die het horen wil het belang van ademhaling, bewegen, vet verbranden en respect voor je eigen 'spullen', waar je veel plezier van kan hebben, als je er goed mee om gaat.
Ik ben gewoon weer op dag 3 van het 30 dagen programma.
groet en dank,
Ine Kok
Mijn ervaring met 30-dagen-rustig-ademen is dat ik me vooral (nog) bewust(er) ben geworden dat ik sinds heeeeel lang al in een soort '5e versnelling' ben gaan ademen en leven, waardoor terugschakelen steeds bewust moet gebeuren en ik me daar met moeite tijd en rust voor gun.
Dat ik iedere dag het online programma moest openen, hiep me om hier trouw aan te zijn.
De filmpjes, technieken geven de mogelijkheid om te kiezen wat het beste werkt voor jezelf. Marion Meester gaf aan dat je gewoon kan kiezen wat voor jou het beste werkt. Zo is ook voor mij Wim Hoff nog te heftig.
Mr. Goenka was een echte verademing, omdat hij zo mild en grappig is; zoals een heel nieuwe ervaring met het woord 'nostrils'
Voor mij waren er genoeg mailtjes. Bedankt dat jij zo breed jouw kennis en enthousiasme wil delen.
Veel inspiratie en plezier toegewenst in het bereiken van nog veel meer mensen.
Ik vertel ook iedereen die het horen wil het belang van ademhaling, bewegen, vet verbranden en respect voor je eigen 'spullen', waar je veel plezier van kan hebben, als je er goed mee om gaat.
Ik ben gewoon weer op dag 3 van het 30 dagen programma.
groet en dank,
Ine Kok
-
Koen - Sportrusten
Dat is goed om te horen Ine,
Gelijkmoedige groet,
Koen
Gelijkmoedige groet,
Koen
Hoi Koen
Was verrast te horen dat je Vipassana had gedaan. Direct het boekje besteld. Heel herkenbare ervaringen. Was gelukkig met de mooie achtergrondbeschrijvingen die je er aan toevoegt. Prachtig boekje om kado en door te geven aan al degenen die ik het van harte gun om minstens één keer een 10 daagse te doen.
Wat me verbaasde was dat je alleen het adres van Pajotta doorgeeft terwijl Vipassana NL minstens twee of drie keer per jaar in de Glind in Amersfoort een 10 daagse aanbiedt. Zeker, er is daar altijd een lange wachtlijst dus je moet er snel bij zijn.
Wellicht was je daarvan niet op de hoogte maar er is een werkgroep sinds een jaar heel hard aan het werk om ook in Nederland een meditatiecentrum te realiseren. We proberen via de nieuwsbrief oud-cursisten regelmatig op de hoogte te stellen van het laatste nieuws. Zie op https://www.nl.dhamma.org/nl/ bij oud-cursisten.
Daarin kun je ook lezen wanneer de werkgroep bijeen komt en welke hulp en deskundigheid we zoeken.
Bedankt voor jouw mooie boek en hartelijke groet
André Woutersen
Was verrast te horen dat je Vipassana had gedaan. Direct het boekje besteld. Heel herkenbare ervaringen. Was gelukkig met de mooie achtergrondbeschrijvingen die je er aan toevoegt. Prachtig boekje om kado en door te geven aan al degenen die ik het van harte gun om minstens één keer een 10 daagse te doen.
Wat me verbaasde was dat je alleen het adres van Pajotta doorgeeft terwijl Vipassana NL minstens twee of drie keer per jaar in de Glind in Amersfoort een 10 daagse aanbiedt. Zeker, er is daar altijd een lange wachtlijst dus je moet er snel bij zijn.
Wellicht was je daarvan niet op de hoogte maar er is een werkgroep sinds een jaar heel hard aan het werk om ook in Nederland een meditatiecentrum te realiseren. We proberen via de nieuwsbrief oud-cursisten regelmatig op de hoogte te stellen van het laatste nieuws. Zie op https://www.nl.dhamma.org/nl/ bij oud-cursisten.
Daarin kun je ook lezen wanneer de werkgroep bijeen komt en welke hulp en deskundigheid we zoeken.
Bedankt voor jouw mooie boek en hartelijke groet
André Woutersen
-
Koen - Sportrusten
Dank voor deze aanvulling André, ik blijf graag op de hoogte.
Bedank voor je webinar Koen, erg motiverend en je hebt me geinsipreerd, maaar. Al meer dan 10 jaar denk ik over de vipassana retraite. Het lijkt me enorm boeiend, maar ik durf niet. Ik heb mijn leven lang (al 40 jaar!) last van een verstrakt middenrif m.a.g. een soort (chronische) hyperventilatie. Iedere inspanning verergert de spanning in het middenrif, ook yoga, sporten etc. Alleen ademhalings- en ontspanningsoefeningen doen me goed. Het spartaans zitten op een krukje schrikt me dan ook af en ik ben bang dat het de hyperventilatie vergroot. Wat denk jij Koen? PS je boek is besteld!
-
Koen - Sportrusten
Ha Marianne, je mag bij de 10 daagse ook op een stoel zitten. Is dat beter?
Oh geweldig, dacht dat dat niet mocht. Je hebt me over de streep getrokken, dank je wel Koen!!!
-
Koen - Sportrusten
Succes, laat me weten hoe gegaan is tegen die tijd.