Even een succesje met het 10k schema delen.
Vorig jaar het 100 dagen schema voor de 10K gevolgd. Vaak achillespeesblessures daarvoor. Mijn hoop was met het sportrustenschema op een minder belastende manier te trainen.
Afgelopen voorjaar een week voor het einde van het schema toch weer last van achilles. Toen toch 10k gelopen in 48:30. Heb dit wel moeten bekopen met 4 maanden herstellen omdat ik de blessure erger had gemaakt.
Afgelopen augustus weer begonnen met het 10k schema. Ging nu goed tot weer de laatste week. Nu een week rust voor de 10k en zaterdag bij de Warandeloop in Tilburg (Beekse Bergen) een PR van 46:42 gelopen. Erg tevreden mee.
Wel zat de hartslag direct na de start direct op 95% (>180) met een lagere snelheid dan tijdens de trainingen. Denk dat dit door de kou kwam afgelopen zaterdagochtend.
Ga nu het marathonschema volgen om langzaamaan meer kilometers per week te lopen. Heb er weer zin in voor de volgende 100 dagen!
groeten, Pieter
Succesje delen
- RunningRob - Sportrusten
Re: Succesje delen
Hoi Pieter,
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad. Het heeft mij erg geholpen iedere dag korte, gerichte kuitoefeningen te doen!
(je kunt ze vinden op sportzorg.nl)
Succes!
Rob
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad. Het heeft mij erg geholpen iedere dag korte, gerichte kuitoefeningen te doen!
(je kunt ze vinden op sportzorg.nl)
Succes!
Rob
Re: Succesje delen
Dank je Rob! Ga ik mee aan de slag. De oefeningen heb ik nog liggen