Opstartvragen

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Mees

Opstartvragen

Bericht door Mees »

Ik ben sinds gister begonnen met de 100 dg voor een halve marathon in feb volgend jaar. Ik heb nu al 2x een halve gelopen op de oude methods getraind en ga nu deze proberen. Ik heb eigenlijk geen 100 dagen meer, maar zal kijken of ik het goed kan maken :)
Wat ik wilde vragen is of ik de training van vogels kijken ook kan vervangen door bijv. Yoga of Pilates.
Verder doe ik ook HIIT trainingen, dus vroeg me af hoe ik deze kan passen in de schema... nog tips hiervoor?
RunningRob - Sportrusten

Re: Opstartvragen

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Als je een andere sport naast het hardlopen doet, dan kun je inderdaad vogels kijken vervangen door die ander sport, dat is geen probleem.
Mocht je er nog andere dingen naast doen, bedenk dat je beter wordt tijdens je herstel, dus zorg ervoor dat je wel rustdagen hebt naast de trainingen, desnoods doe je twee trainingen op 1 dag, bijvoorbeeld yoga en HITT of yoga en een looptraining.
Mocht je looptrainingen moeten schrappen, de looptrainingen op halve marathonhartslag zijn het belangrijkste, dus probeer die in ieder geval te doen. :)

Succes!
Blijde groet,
Rob
Mees

Bericht door Mees »

OK, top! Dank je voor je reactie Rob. Ik zal kijken hoe ik het passend ga maken :)
Mees

Bericht door Mees »

Ik lees nu over dat als je sneller wil zijn dat je in D3 moet gaan trainen 3x6min per week. Tijdens welke van de trainingen kan ik dit het beste doen? Ik wil namelijk de halve deze keer wel sneller kunnen lopen dan vorige keer, dus naast uitlopen heb ik ook een tijdsdoel :)
RunningRob - Sportrusten

Hoi Mees,

De intensieve training mag je ook als interval lopen. :)

Blijde groet,
Rob
Mees

Bericht door Mees »

Top! Ik ga het proberen :)
Mees

Bericht door Mees »

Ik heb gister mijn eerste wedstrijd gelopen sinds ik ben begonnen met Sportrusten. Dit was ter vervanging van de 10km voluit.
Ging wel lekker en net geen uur gehaald vanwege de drukte, was voornamelijk interval lopen aan het begin.
Maar wat ik wilde vragen is, VOLUIT betekent dit zone D3 of AT+, want ik had tijdens de wedstrijd alleen gekeken naar mijn hartslag dat ik onder mijn omslagpunt bleef zitten van 187.
Tijdens de wedstrijd was mijn hartslag trouwens max 185. Had ik dan harder kunnen lopen? of is dit mijn nieuwe maximale hartslag? :?
RunningRob - Sportrusten

Hoi Mees,

Voluit betekent zo hard mogelijk. Dus je hoeft niet op je hartslag te letten of je hier op te richten, gewoon helemaal stuk gaan.

Als je echt voluit bent gegaan kun je de gemiddelde hartslag op de 10km gebruiken als omslagpunt. Dus dat is precies de grens tussen D3 en AT+. Als je gemiddeld 185 hebt gelopen dan zat je toch behoorlijk dicht in de buurt :)

Indien je een snellere tijd hebt gelopen dan ingevuld bij je schema, dan kun je deze snellere tijd invullen om je schema bij te stellen.

Blijde groet,
Rob
Mees

Bericht door Mees »

OK, duidelijk :) En ja ik zit al in de buurt met mijn hartslag, maar ik ben niet sneller geworden dan mijn opgegevens 10km tijd.
Thanks!
Plaats reactie