Marathon Berlijn en gefinisht!
Marathon Berlijn en gefinisht!
Gisteren mijn eerste marathon gelopen, de marathon van Berlijn. Wat een fantastisch spectakel.
In de afgelopen dagen dus volgens het schema getraind. Ik was met een groep ervaren lopers mee, die allemaal enorme afstanden trainen. Ik moet zeggen respect voor hen. Een beetje meewaardig keken ze wel naar mij.
Goed gisteren was het zover. Ik startte in blok G, met als richttijd 4 uur. Mijn hartslag moest tijdens de wedstrijd tussen 145 en 150 liggen. Normaal is mijn rusthartslag rond de 43. Gisterochtend kreeg ik die ondanks de oefeningen niet onder de 52!
Lang wachten om te mogen starten, maar wat scheelde, het weer was ideaal. De start was geweldig, de eerste 5 km hartslag net onder 140 gehouden, maar tempo lag hoog, 5.10 per km. Daarna hartslag op laten lopen naar 145. Het lopen ging prima. 10 km in ca 52 minuten en halve marathon in 1 uur 52. Het ging super, maar te snel??? Hartslag nog onder 150. Na 32 km werd het zwaarder en bij 36 km kwam de man met de hamer. Ik moest zelfs even wandelen.... nog een supergelletje er in en het ging weer. Tempo wel een stuk lager. En natuurlijk je wordt gedragen door een fantastisch publiek!
Gefinisht in 3.56.05. Doel gehaald, marathon uitgelopen en onder de 4 uur!!
Schema werkt dus, misschien toch iets te snel gestart.
Wel een beetje spierpijn nu, maar valt reuze mee.
Een geweldige ervaring!
In de afgelopen dagen dus volgens het schema getraind. Ik was met een groep ervaren lopers mee, die allemaal enorme afstanden trainen. Ik moet zeggen respect voor hen. Een beetje meewaardig keken ze wel naar mij.
Goed gisteren was het zover. Ik startte in blok G, met als richttijd 4 uur. Mijn hartslag moest tijdens de wedstrijd tussen 145 en 150 liggen. Normaal is mijn rusthartslag rond de 43. Gisterochtend kreeg ik die ondanks de oefeningen niet onder de 52!
Lang wachten om te mogen starten, maar wat scheelde, het weer was ideaal. De start was geweldig, de eerste 5 km hartslag net onder 140 gehouden, maar tempo lag hoog, 5.10 per km. Daarna hartslag op laten lopen naar 145. Het lopen ging prima. 10 km in ca 52 minuten en halve marathon in 1 uur 52. Het ging super, maar te snel??? Hartslag nog onder 150. Na 32 km werd het zwaarder en bij 36 km kwam de man met de hamer. Ik moest zelfs even wandelen.... nog een supergelletje er in en het ging weer. Tempo wel een stuk lager. En natuurlijk je wordt gedragen door een fantastisch publiek!
Gefinisht in 3.56.05. Doel gehaald, marathon uitgelopen en onder de 4 uur!!
Schema werkt dus, misschien toch iets te snel gestart.
Wel een beetje spierpijn nu, maar valt reuze mee.
Een geweldige ervaring!
Re: Marathon Berlijn en gefinisht!
Wat een geweldige prestatie, gefeliciteerd!
Goed zeg, gefeliciteerd!
Respect! Gefeliciteerd!
Heel mooi, proficiat ! Nu op zoek naar een nieuw doel (ik in elk geval
).
ha leuk om te lezen, proficiat, een eerste marathon is natuurlijk de meest bijzonder marathon. Ook altijd weer goed omte lezen dat het sportrusten programma werkt, zelf ben ik op dag 66 voor Amsterdam, zeer benieuwd 
- RunningRob - Sportrusten
Dank voor je mooie verhaal, super gedaan! Hulde!
Blijde groet,
Rob
Blijde groet,
Rob