25km door de ardennen?

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Irisvandinteren

25km door de ardennen?

Bericht door Irisvandinteren »

Ik ben mee gevraagd om 25km te lopen door de ardennen. Wel op een heel rustig tempo en ook met veel stukken wandelen tussendoor. Nu lijkt het me wel leuk om mee te gaan, maar is dit ook verstandig? De marathon van Amsterdam komt steeds dichterbij....
RunningRob - Sportrusten

Re: 25km door de ardennen?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Gelijk doen! Zoiets leuks laat je toch niet voorbij gaan :)

Je kunt een extra rustdag inlassen voor deze loop, en de eerste training erna ga je gewoon vogels kijken, je rusthartslag vertelt je verder dat je goed herstelt, maar gezien je omschrijving denk ik dat het niet zo inspannend is dat je hier lang van hoeft te herstellen.

Blijde groet,

Rob
Irisvandinteren

Bericht door Irisvandinteren »

Hoi Rob,

Ik heb het gedaan, de eerst 18km waren keuk, daarna werd het zwaar. Ik heb bergop gelopen, beraf gerend, over losliggende stenen, zand, grad, eigenlijk alles behalve asfalt. En niet te vergeten: 850 hoogtemeters! Hetwad wel heel moeilijk om op hartslagte lopen, omdat het niet vlak is en je ooksteeds andere spieren gebruikt. Uiteindelijk heb ik 23,4km gelipen in 4uur. Met een gemiddelde hartslag van 158. Dat is dus ook mijn hoge marathon hartslag. Over het algemeen was mijn hartslag tijdens het lopen, maar met uitrusten zakte hij dan weer flink. Conclusie: lekker gelopen, wel zwaar en het is heelfijn omte weten dat ik4uur lang kan lopen op een hartslag die over het algemeen hoger is danmarathonhartslag.
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Super! Mooie prestatie! :)

Blijde groet,

Rob
Plaats reactie