Zo langzaam

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
ingrid-loots

Zo langzaam

Bericht door ingrid-loots »

Goedemorgen,

Ik ben nu een aantal weken bezig met mijn schema. Maar mijn marathon hartslag is zo laag dat het tempo zo laag is. Waarschijnlijk zal het wel kloppen, ik ben niet zo'n hele snelle loper maar nu moet ik stukjes wandelen om bv op een hartslag van 134 te houden. Dus ik loop toch vaak een aantal slagen erboven. Is dat erg? Is het slim om mijn omslag punt nog eens opnieuw vast te stellen?
Gr ingrid
RunningRob - Sportrusten

Re: Zo langzaam

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Ingrid,

Ik heb even je trainingen bekeken, maar de snelheid ten opzichte van je hartslag varieert behoorlijk. De ene keer loop je 7:36 bij een hartslag van 137, en andere keer 8:22min/km bij een hartslag van 138. Over het algemeen mag het wel wat sneller dus ik denk dat je hartslagen wel wat hoger liggen.
Als ik naar je 10km tijd kijk mag je trainen op 7:31min/km bij een training op marathonhartslag.

Dus ik stel voor dat je gaat trainen op 138, 143, 148 voor marathon laag, marathon hoog en intensief.
Wil je dat proberen?

En kijk even naar de grafiek van je hartslag na afloop van de training. Mocht deze erg variëren dan is wellicht de registratie niet goed. Laat het dan even weten want dan klopt mijn constatering misschien niet.

Laat je weten hoe het gaat?

Blijde groet,

Rob
ingrid-loots

Re: Zo langzaam

Bericht door ingrid-loots »

Dank je Rob.
Ik ga het wat aanpassen en laat het weten

Gr ingrid
Plaats reactie