Amsterdam marathon
-
Koen - Sportrusten
Amsterdam marathon
10 juli is 100 dagen voor de marathon van Amsterdam.
Wie doet er mee met het Sportrusten-schema?
Vragen en ervaringen kun je hier delen.
Koen de Jong
Wie doet er mee met het Sportrusten-schema?
Vragen en ervaringen kun je hier delen.
Koen de Jong
- Mark Zuurhout | Sportrusten.nl
Re: Amsterdam marathon
Ik doe (weer) mee.
Benieuwd of ik mijn Rotterdam-tijd kan aanscherpen.
Benieuwd of ik mijn Rotterdam-tijd kan aanscherpen.
Ontspannen groet,
Mark
~ Word fit met een glimlach ~
Mark
~ Word fit met een glimlach ~
10 juli is nog zo ver weg. Kan haast niet wachten om te mogen beginnen.
Ondertussen gewoon door ademen en koud af douchen
Ondertussen gewoon door ademen en koud af douchen
-
Koen - Sportrusten
Ja Robke, dat is het voordeel. Doorademen kan altijd. Heb je eerder een marathon gelopen, of wordt Amsterdam je eerste?
Ik ga meedoen wordt m`n 1ste marathon, zou wel graag info willen v.w.b. drank en voeding tijdens de marathon i.v.m. dat ik een diabeet ben die zowel tabletten als insuline gebruik.
Groet Luke
Groet Luke
Ik start met een paar vriendinnen weer met het 100 dagen schema eind juni en nu voor de kustmarathon in Zeeland op 3 oktober!
Een strijd met de elementen, veel strand, duinen en trappen, ben benieuwd of dat met dit schema gaan lukken!
Afgelopen jaren het traditionele schema hiervoor gevolgd, maar na in april de Zeeuws Vlaanderen marathon met het 100 dagen sportrusten schema goed gelopen te hebben, gaan we dit nu toch ook proberen!
Zijn er nog meer lopers die de Kustmarathon Zeeland gaan lopen?
Hartelijke groet Gera
Hart groet Gera
Een strijd met de elementen, veel strand, duinen en trappen, ben benieuwd of dat met dit schema gaan lukken!
Afgelopen jaren het traditionele schema hiervoor gevolgd, maar na in april de Zeeuws Vlaanderen marathon met het 100 dagen sportrusten schema goed gelopen te hebben, gaan we dit nu toch ook proberen!
Zijn er nog meer lopers die de Kustmarathon Zeeland gaan lopen?
Hartelijke groet Gera
Hart groet Gera
Ik doe ook mee. Het wordt mijn eerste marathon. Ik ben benieuwd naar het 100 dagen SportRusten schema.
Kan niet wachten tot 10 juli!
Hubert
Kan niet wachten tot 10 juli!
Hubert
-
Koen - Sportrusten
Komt goed Hubert, leuk je gister ontmoet te hebben bij de veldtest. Nu rustig ademen en van het weer genieten. Koen
Goedemorgen Koen,
Ik ga de 100 dagen voor de Marathon van Amsterdam doen, maar wil 3x i.p.v. 4 x trainen.
Op welke intensiviteit (zone`s) ga ik 3x per week lopen.
De marathon loop je als ik het goed heb in zone 2, 75 tot 80% van je maximale hartslag.
Groet Luke
Ik ga de 100 dagen voor de Marathon van Amsterdam doen, maar wil 3x i.p.v. 4 x trainen.
Op welke intensiviteit (zone`s) ga ik 3x per week lopen.
De marathon loop je als ik het goed heb in zone 2, 75 tot 80% van je maximale hartslag.
Groet Luke
-
Koen - Sportrusten
Dag Luke, of je de marathon op D2 loopt, D1 of D3 hangt af van je eindtijd. Heb je een wereldrecord in gedachten? Met 2u02'55 kun je op je omslagpunt de marathon lopen. Of loop je 5 uur over de marathon? Dan is D2 wat te intensief, dan kun je beter D1 lopen.
Lees hier hoe dat kunt bepalen: http://www.sportrusten.nl/hoe-loop-je-m ... km-traint/
Je bent natuurlijk ook welkom bij de veldtest, dan helpen wij je met je marathonhartslag: http://www.sportrusten.nl/100-dagen-spo ... -workshop/
Lees hier hoe dat kunt bepalen: http://www.sportrusten.nl/hoe-loop-je-m ... km-traint/
Je bent natuurlijk ook welkom bij de veldtest, dan helpen wij je met je marathonhartslag: http://www.sportrusten.nl/100-dagen-spo ... -workshop/
Hoi,
Ik ben ook van de partij en verheug mij nu al op de ervaringen. Heerlijk was het om 30-ers te lopen, maar heerlijk is het ook om dat niet te hoeven.
Mar
Ik ben ook van de partij en verheug mij nu al op de ervaringen. Heerlijk was het om 30-ers te lopen, maar heerlijk is het ook om dat niet te hoeven.
Mar
18 oktober is mijn (47e) verjaardag. Tijd voor mijn eerste uitdagende hardloop prestatie.
Juni vorig jaar ben ik begonnen met Evy Gruyaert Start2Run 0-5km. Daarna Keep Running 5-10km. Toen dat afgerond was kwam het geheimzinnige schema voorbij.
Gister een mooie 10km richtlijn gezet tijdens de Alkmaar City Run by Night op 49:48.
Ben erg benieuwd hoe het me afgaat vanaf 10 juli wanneer het schema begint.
Groet Rob.
Juni vorig jaar ben ik begonnen met Evy Gruyaert Start2Run 0-5km. Daarna Keep Running 5-10km. Toen dat afgerond was kwam het geheimzinnige schema voorbij.
Gister een mooie 10km richtlijn gezet tijdens de Alkmaar City Run by Night op 49:48.
Ben erg benieuwd hoe het me afgaat vanaf 10 juli wanneer het schema begint.
Groet Rob.
-
Koen - Sportrusten
Succes Robke!
-
rolfdejong
Ik ben vandaag begonnen met mijn 100 dagen voor de Marathon van Amsterdam. Voor mijn vakantie heb ik nog mijn PR op de 10 KM verbeterd tot 44.53, wat mij niet tegenviel gezien de hoge temperatuur in Amersfoort. In mijn vakantie heb ik niet hardgelopen maar wel gewandeld: ± 300 KM heuvel op, heuvel af! Tot nu toe heb ik alles op gevoel gedaan, geen hartslagmeters of omslagpunten. Maar een marathon lopen is andere koek, dus heb ik maar een simpel sporthorloge aangeschaft. Ben nu benieuwd of mijn gevoel en de keiharde cijfers gelijk op lopen.
Ik heb het plan om de Berenloop te doen, maar als de hele van Amsterdam in het schema past dan wil ik die best meenemen
Heb meerdere marathons gelopen en dit is de eerste keer dat ik dat middels het Sportrusten wil trainen, ben heel benieuwd wat dit gaat doen ten opzichte van de 30k schema's !!
Heb meerdere marathons gelopen en dit is de eerste keer dat ik dat middels het Sportrusten wil trainen, ben heel benieuwd wat dit gaat doen ten opzichte van de 30k schema's !!
Eindelijk begonnen met de 100 dagen voor Amsterdam marathon
Eindelijk mogen we beginnen
Kwam er overigens achter dat wanneer je volgens het schema op de 100e dag de marathon loopt je 99 dagen van te voren moet beginnen (en niet honderd) maar dat zal uiteindelijk niet zoveel uitmaken.
Vandaag de eerste 10km volgens schema gelopen, maar de hardslag onder 140bpm houden was (gezien de temperatuur van ruim 30 graden) niet vol te houden (of ik moest gaan stilzitten). Wel lukt het om de hardslag met geconcentreerde ademhaling zo'n 4-5 slagen per minuut omlaag te helpen.
Allemaal veel plezier met (rustig) trainen.
Kwam er overigens achter dat wanneer je volgens het schema op de 100e dag de marathon loopt je 99 dagen van te voren moet beginnen (en niet honderd) maar dat zal uiteindelijk niet zoveel uitmaken.
Vandaag de eerste 10km volgens schema gelopen, maar de hardslag onder 140bpm houden was (gezien de temperatuur van ruim 30 graden) niet vol te houden (of ik moest gaan stilzitten). Wel lukt het om de hardslag met geconcentreerde ademhaling zo'n 4-5 slagen per minuut omlaag te helpen.
Allemaal veel plezier met (rustig) trainen.
-
allesisvoorbassie
Goedenavond, 18 oktober loop ik de marathon van Amsterdam. Ik heb me ingeschreven voor 4.30 uur. Vandaag nog 32 km gelopen met schema van 4.15 uur van looptijd.nl kan ik nog beginnen aan het 100 dagen schema?
Ik hoor graag van je.
Met vriendelijke groet, Corine den Hartog
Ik hoor graag van je.
Met vriendelijke groet, Corine den Hartog
2 dagen te laat ga ik ook starten voor Amsterdam! 8 marathons met de langeduurlopen gedaan dus ben benieuwd wat dit schema gaat brengen! En ben ook benieuwd of ik de verleiding kan weerstaan om toch een langer loop tussendoor te doen 
Ik ga ook de Zeeuwse Kustmarathon lopen.
Training is weer hervat na twee maanden kuitblessure dus ik hoop nog voldoende fit te zijn in oktober , heb wel vertrouwen in het schema.
verder wil ik ook lopen zonder overdaad aan koolhydraten , maar echt op vetten , kijken wat deze combinatie mij opbrengt.
Ik zie jullie
Training is weer hervat na twee maanden kuitblessure dus ik hoop nog voldoende fit te zijn in oktober , heb wel vertrouwen in het schema.
verder wil ik ook lopen zonder overdaad aan koolhydraten , maar echt op vetten , kijken wat deze combinatie mij opbrengt.
Ik zie jullie
-
Koen - Sportrusten
Succes Papuppke, ik ben benieuwd. Hou ons op de hoogte.papuppke schreef:Ik ga ook de Zeeuwse Kustmarathon lopen.
Ik zie jullie