Bij mijn eerste marathon (en ik vermoed bij de meeste) zijn zgn. "pacers", lopers die je kan volgen om de marathon in een bepaalde tijd uit te lopen.
Volgens de calculator op basis van mijn 10km tijd nu (54:08) zou mijn marathontijd 4:39 zijn. Doe ik er dan goed aan de pacer van 4:30 te volgen (het kan motiveren of het zou te snel kunnen zijn) ?
Het lijkt me wel gemakkelijk: nergens op letten (binnen bepaalde hartslaggrenzen natuurlijk) ipv de hele tijd mijn sporthorloge in het oog houden. Gewoon hartslaglimieten met alarm op mijn sporthorloge instellen en de pacer volgen ? Of beter allemaal niets van aantrekken en mijn eigen ding doen ? Ben ik dit allemaal veel te veel aan het overdenken ?
Stefan.
Pacers op wedstrijd ?
- RunningRob - Sportrusten
Re: Pacers op wedstrijd ?
Hoi Stefan,
Het volgen van een Pacer heeft wel zo zijn voordelen, je hoeft nergens op te letten en kunt gewoon volgen
Ik zou wel je hartslag in de gaten houden, als na een paar kilometer blijkt dat deze toch boven je marathonhartslag zit kan het verstandig zijn toch wat rustiger aan te doen.
Blijde groet,
Rob
Het volgen van een Pacer heeft wel zo zijn voordelen, je hoeft nergens op te letten en kunt gewoon volgen
Ik zou wel je hartslag in de gaten houden, als na een paar kilometer blijkt dat deze toch boven je marathonhartslag zit kan het verstandig zijn toch wat rustiger aan te doen.
Blijde groet,
Rob