Hoi Maaike en andere forumlezers,
Gister mocht ik de marathon van Leiden lopen, met een behoorlijk warme temperatuur

. De afgelopen weken heb ik volgens het principe van 3 maaltijden per dag gegeten. Zelfs mijn geliefde cappuccino's heb ik gecombineerd met de maaltijd ipv deze tussendoor te drinken. Tijdens de marathon heb ik totaal geen honger gehad, dus dat lijkt me een goed teken, dat ik op vetverbranding aan het lopen ben.
Ik heb gegeten op km 10, 20 en 30. Daarbij heb ik in totaal 1,5 banaan en drie dadels gegeten, fijn gemaakt tot een puree, met wat zout erdoor. Best smakelijk hoor

. Ik word namelijk wat misselijk van de sportgels/drank. Op kilometer 25 heb ik een flesje bouillon gedronken. Tussendoor heb ik bij elke waterpost (vanaf km 5) een beker water gedronken en water over mij heen gekiept om mijzelf koel te houden. Rond kilometer 28 heb ik nog een extra flesje water gedronken (0,5l) en bij kilometer 37 een half bekertje cola.
Rond kilometer 32 begon ik behoorlijk veel last te krijgen van mijn beenspieren. Volgens mij 'gewoon' flinke spierpijn of wellicht tegen de kramp aan. Ik vraag me nu af, had ik dit kunnen voorkomen door meer of anders te eten/drinken? Ik liep al eens een halve marathon (in februari) en had toen tijdens en na de Halve totaal geen last van mijn spieren.
Ik lees graag je tips.
Judith