Mijn 4e en 1e met sportrusten marathon.

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Harold Mol
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 jan 2022, 22:33

Mijn 4e en 1e met sportrusten marathon.

Bericht door Harold Mol »

Hoi allemaal,

Allereerst een dikke proficiat aan alle toppers die afgelopen zondag de marathon hebben gelopen!

Mijn route naar Rotterdam...
- 1e keer sportrusten voor mijn 4e marathon. Vorige drie waren met lange duurlopen (en blessures).
- helaas geen pr maar dik tevreden en genoten. Voor herhaling vatbaar. (deze voorbereiding geen blessures)
- direct een 5 slagen hogere hs vanaf de start en die zakte ook niet echt, totdat ik langzamer ging lopen als in de trainingen.
- tot 25 km geen problemen, lekker lopen. vanaf 30 km opkomende kramp en na 32 stil. laatste 10 km afwisselend lopen en dribbelen. afzien.
- wel 3 weken voor de marathon een dikke PR (1:42:00) op halve gelopen, 10 minuten sneller als de vorige PR en een redelijke PR op de 10 een week erna (46 minuten). Die was min 2 minuten. Maar dit heeft me op de marathon denk ik wel wat gekost. Was denk ik niet goed hersteld aangezien ik elke dag ook 8 uur mag "fitnessen' op mijn werk (boomkwekerij). Was ook niet volgens schema dus eigen schuld, dikke ...
was super in vorm, maar kon de verleiding van een wedstrijdje om de fitheid te testen niet laten.

Conclusie:
- Een leuke ervaring met sportrusten, zeker het veel vaker op HS tempo lopen bevalt me enorm in tegenstelling tot de LLD.
- Ook loopjes die niet een hele ochtend in beslag nemen bevalt beter.
- Ik denk alleen dat het marathon schema beter in een halve marathon voorbereiding past. Heb toch het idee dat het gebrek aan langere duurlopen de kramp veroorzaakt heeft. Maar dit ga ik zeker nog een keer uitproberen (en dan zonder snelle loopjes vooraf).

Voor nu terug naar het traditionele schema voor de volgende marathon in november -> New York!

Iedereen suc6 met een eventuele volgende marathon of anders gewoon lekker lopen!

Groetjes Harold
Jordi Berens
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jul 2020, 11:16

Re: Mijn 4e en 1e met sportrusten marathon.

Bericht door Jordi Berens »

Heel veel respect Harold
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Mijn 4e en 1e met sportrusten marathon.

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Harold,

Gefeliciteerd met je mooie prestatie! Super gedaan!

En je bent natuurlijk altijd vrij om een keer een halve te lopen tijdens de aanloop naar een marathon ;)

Blijde groet,
Rob
Harold Mol
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 jan 2022, 22:33

Re: Mijn 4e en 1e met sportrusten marathon.

Bericht door Harold Mol »

Bedankt Jordi en Rob,

Ik ga zeker mijn ervaring met sportrusten meenemen in toekomstige marathons (of kortere loopjes).

Het was een hele leuke ervaring, zeker de moeite waard geweest.

Groet Harold
Birgit Oostveen
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 mei 2021, 09:09

Re: Mijn 4e en 1e met sportrusten marathon.

Bericht door Birgit Oostveen »

Gefeliciteerd Harold en jee... New York.... Geweldig! Enjoy the ride!
Plaats reactie