pijnlijke teennagel

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
chantal butaye
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 aug 2020, 18:27

pijnlijke teennagel

Bericht door chantal butaye »

hallo,

Even een vervelend onderwerp maar misschien zijn er onder jullie die me raad kunnen geven ?

Eén week voor de marathon zijn we nu, en jawel, vanmorgen opgestaan met een pijnlijke teennagel (kleur beetje tussen roze en rood, dus niet zo heel erg) maar voelt wel vervelend tijdens het lopen. Behalve vaseline opsmeren voor het lopen, zijn er nog andere trucjes bekend die de pijn een beetje kunnen verzachten ? Ik weet het, het is niet het einde van de wereld, er zijn heel wat ergere zaken aan de hand in de wereld, maar dit geeft me geen vertrouwen voor komende zondag, eerste poging tot marathon voltooien.

Bedankt voor jullie advies en succes aan iedereen die dit en volgend weekend aan de start komt te staan, lieve groet, chantal
stigmos
Berichten: 168
Lid geworden op: 28 dec 2019, 16:33

Re: pijnlijke teennagel

Bericht door stigmos »

Hoi Chantal,

Heel vervelend, toch is het wel belangrijk om te weten waardoor je teennagel pijnlijk voelt. Is het een ingegroeide teennagel of iets anders? Een ontsteking of zoiets.... Misschien kun je nog even langs de huisarts of pedicure.

Met vriendelijke groet,


Saskia
Hartelijke groet, Saskia


You'll Never RUN Alone
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: pijnlijke teennagel

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Chantal,

Is dit veroorzaakt tijdens het trainen?

Als dit het geval is: ik heb heel vaak een zwarte teennagel.. Meestal heb je er geen of weinig last van tijdens het lopen.

Tips:
- Als het vaak gebeurt check even of je schoenen niet te klein zijn, er moet altijd iets ruimte zitten voor de tenen.
- Doe je veters zo strak mogelijk, je veters gaan altijd wat losser zitten na verloop van tijd waardoor je voeten toch iets gaan schuiven in je schoenen (met pijnlijke nagels als gevolg).
- Strik je veters na iedere 10km even opnieuw.

Blijde groet,
Rob
chantal butaye
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 aug 2020, 18:27

Re: pijnlijke teennagel

Bericht door chantal butaye »

dank je allebei voor de reactie, ondertussen is het wel veel beter geworden, is wellicht inderdaad dat net op die plek wat te veel ruimte zit, komt helemaal goed hoop ik zondag !
stigmos
Berichten: 168
Lid geworden op: 28 dec 2019, 16:33

Re: pijnlijke teennagel

Bericht door stigmos »

Hoi,

Ik heb sinds ik zondag zelf de marathon van Rotterdam gelopen een pijnlijke grote teen. Ik durf niet zo goed onder de nagellak te kijken om te zien wat er aan de voet haha is. Wel weet ik dat ik ben vergeten te wiebelen met de tenen in de schoenen. Ook aan het strikken elke 10 km niet gedacht en wilde graag op tijd binnen zijn.

Het voelt een beetje beurs......
Hartelijke groet, Saskia


You'll Never RUN Alone
Lianne287
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 nov 2019, 08:53

Re: pijnlijke teennagel

Bericht door Lianne287 »

Ja Saskia dat heb ik ook.mn teen begon onderweg ook pijn te doen. Schoenen opnieuw gestrikt maar dat was te strak, een paar x opnieuw gedaan. Vanaf 34 km mn teen steeds een beetje proberen op te trekken in mn schoen want het leek wel of mn voet naar voren schoof en mn teen tegen de voorkant kwam. Weer opnieuw gestrikt. Teen was heel erg pijnlijk na afloop en nu lijkt het alsof mn nagel los zit. Nagel is heel blauw.
Ben bang dat ie eraf komt.
Tijdens lange trainingen op t laatst ook wel eens last gehad van een teen. Een paar ander nagels zijn ook al blauw.
Bij de korte trainingen voor het begin van t schema nooit last gehad hiervan in dezelfde schoenen.
Komt dit echt door t strikken en schuiven in de schoen?

Groetjes
Lianne
stigmos
Berichten: 168
Lid geworden op: 28 dec 2019, 16:33

Re: pijnlijke teennagel

Bericht door stigmos »

Hoi,

Ik heb toch maar de nagellak (kleur blauw, hoe verzin je het, gekozen door mijn pedicure)) eraf gehaald. Onder mijn nagel is het niet blauw verkleurd maar vergeleken met mijn andere teen lijkt de nagel wel wat los te zitten. Ik heb inmiddels op internet gekeken en het komt vaker voor en is onschuldig. Ik wacht het rustig af, pijn neemt gelukkig wel af. Ik hoop dat de nagel niet verder los komt want het duurt een jaar voordat een nieuwe is aangegroeid.

Google maar even op "runners toe".

Wij hebben wel een dubbele prijs nu naast onze medaille allebei zo'n teen.......
Hartelijke groet, Saskia


You'll Never RUN Alone
Nicole B
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 dec 2019, 11:37

Re: pijnlijke teennagel

Bericht door Nicole B »

Hier ook een runners toe. Na afloop van de marathon zag dat er een bloeduitstorting onder mijn nagel zat. De nagel begint los te laten. Gelukkig niet pijnlijk. Inmiddels ziet het nagelbed bijna zwart. Na de vorige marathon ook een teennagel verloren. Daar zat gelijk een keurig nageltje al onder. Nagellak ben ik toen dus mee gestopt, terwijl ik best een ijdeltuit ben hoor, maar ik wil het wel goed in de gaten kunnen houden.
Nou sterkte ermee!
stigmos
Berichten: 168
Lid geworden op: 28 dec 2019, 16:33

Re: pijnlijke teennagel

Bericht door stigmos »

Hoihoi,


Met zo'n teen horen we nu wel officieel tot de club van lange afstand lopers :lol:
Hartelijke groet, Saskia


You'll Never RUN Alone
Plaats reactie