wisseldiensten

Plaats reactie
Maaike De Werk
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 dec 2020, 18:39

wisseldiensten

Bericht door Maaike De Werk »

Hoi allen,

ik vroeg me af of er hier nog meer mensen zijn die in de wisseldiensten zitten. Ik start graag een echt ochtendritueel, maar op de dagen dat ik al vroege dienst draai (en dus om 6:30u op mijn werk moet zijn) , vraag ik me wel af wat gaat werken voor mij.
Wie kent deze uitdaging en hoe pakken jullie dit aan?

Ik ben ook op zoek naar wat meer info over de ochtendrituelen, hoeveel tijd is gemiddeld om hiervoor uit te trekken? Een uur? Twee?
Miranda Lam
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2021, 20:01

Re: wisseldiensten

Bericht door Miranda Lam »

Hoi Maaike,

Ik heb geen ervaring met wisseldiensten, maar wel een mening over de duur van een ochtendritueel 😃
Op basis van de boeken Miracle Morning and Dear Good Morning is mijn conclusie dat je de duur en invulling naar eigen wens kunt invullen, en aan je eigen lifestyle, werkschema etc kunt aanpassen. Je kunt er bijvoorbeeldvoor kiezen een kortere versie te doen op de dagen dat je ochtenddienst heb en een wat langere versie op andere dagen. Het is een beetje uitproberen wat voor jou goed voelt.
In Miracle Morning staat een voorbeeld van een 6 minuten ochtendritueel en een van 60 minuten.
Ik ben in januari begonnen met een uur eerder op te staan om te sporten (30-45 minuten) en voel me sindsdien veel energieker en mentaal weerbaarder gedurende mijn werkdag. Ik breid dat nu uit met een ademhalingoefening en wat schrijven. Dan duurt mijn ochtendritueel een uur tot anderhalf uur.
Veel succes!
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: wisseldiensten

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Maaike,
Met wisseldiensten is het zoeken he?
Je kunt ervoor kiezen om ,met je ochtenddienst een verkorte versie van een ochtendritueel te doen.
Zoals Miranda ook beschrijft: je hebt een variant van 6 minuten.