wisseldiensten

Plaats reactie
Maaike De Werk
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 dec 2020, 18:39

wisseldiensten

Bericht door Maaike De Werk »

Hoi allen,

ik vroeg me af of er hier nog meer mensen zijn die in de wisseldiensten zitten. Ik start graag een echt ochtendritueel, maar op de dagen dat ik al vroege dienst draai (en dus om 6:30u op mijn werk moet zijn) , vraag ik me wel af wat gaat werken voor mij.
Wie kent deze uitdaging en hoe pakken jullie dit aan?

Ik ben ook op zoek naar wat meer info over de ochtendrituelen, hoeveel tijd is gemiddeld om hiervoor uit te trekken? Een uur? Twee?
Miranda Lam
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2021, 20:01

Re: wisseldiensten

Bericht door Miranda Lam »

Hoi Maaike,

Ik heb geen ervaring met wisseldiensten, maar wel een mening over de duur van een ochtendritueel 😃
Op basis van de boeken Miracle Morning and Dear Good Morning is mijn conclusie dat je de duur en invulling naar eigen wens kunt invullen, en aan je eigen lifestyle, werkschema etc kunt aanpassen. Je kunt er bijvoorbeeldvoor kiezen een kortere versie te doen op de dagen dat je ochtenddienst heb en een wat langere versie op andere dagen. Het is een beetje uitproberen wat voor jou goed voelt.
In Miracle Morning staat een voorbeeld van een 6 minuten ochtendritueel en een van 60 minuten.
Ik ben in januari begonnen met een uur eerder op te staan om te sporten (30-45 minuten) en voel me sindsdien veel energieker en mentaal weerbaarder gedurende mijn werkdag. Ik breid dat nu uit met een ademhalingoefening en wat schrijven. Dan duurt mijn ochtendritueel een uur tot anderhalf uur.
Veel succes!
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: wisseldiensten

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Maaike,
Met wisseldiensten is het zoeken he?
Je kunt ervoor kiezen om ,met je ochtenddienst een verkorte versie van een ochtendritueel te doen.
Zoals Miranda ook beschrijft: je hebt een variant van 6 minuten.
Ik start iedere dag met ademhalingsoefeningen van Wim Hof met een meditatie erachteraan.
Daar neem ik de ene dag een uur voor, de andere dag een half uur. Net hoe het uitkomt.

Groetjes Janneke
Maaike De Werk
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 dec 2020, 18:39

Re: wisseldiensten

Bericht door Maaike De Werk »

Dank, ik ben nu gewoon aan het kijken wat voor mij werkt, dingen uit aan het proberen.

Ik merk in ieder geval dat ik erg blij word van 10-15 minuten rekken en strekken voor ik actief word! En de kop koffie van voorheen heb ik vervangen door thee...

Ik heb mijn ritueel nog niet echt klaar, maar ik kom er wel... 😁
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: wisseldiensten

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Fijn, Maaike.

Ik ben benieuwd.
Deel je het als je merkt dat je een ritueel hebt opgebouwd wat jou helpt?

Daar zijn anderen ook mee geholpen :-)

Groetjes Janneke
Maaike De Werk
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 dec 2020, 18:39

Re: wisseldiensten

Bericht door Maaike De Werk »

Zal ik doen! Het zal me wel wat extra tijd kosten, ik begin even opnieuw aan het programma; vorige week moest ik door omstandigheden even alles loslaten en lag mijn focus elders; deze week kan ik weer oppakken (een meteen met nachtdiensten uitproberen).
Plaats reactie