2de training 100 dagen

Plaats reactie
marcelvandenberg
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 dec 2015, 21:10

2de training 100 dagen

Bericht door marcelvandenberg »

De 2de training zit er op ter voorbereiding van de marathon rotterdam. Ging lekker. Ik merk nu al dat ik makkelijker loop door te focussen op mijn hartslag.
Christelbouwmeester
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 okt 2015, 15:38

Re: 2de training 100 dagen

Bericht door Christelbouwmeester »

Helemaal mee eens, daarnaast vinden het fijn om nu voor het echie te trainen.
Marjolijn
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 jun 2015, 09:55

Re: 2de training 100 dagen

Bericht door Marjolijn »

Ik vind het eigenlijk doodeng.... heb vorig jaar met een regulier schema getraind, alles prima en kletsend uitgelopen, maar uiteindelijk op de marathon uit moeten stappen. Spanning waardoor mij ademhaling niet goed ging en ik heel snel verzuurde. Ben er behoorlijk ziek van geweest....Gelukkig de Roparun wel super gelopen, maar dat is iets heel anders. En nu dus volgens het sportrustenprogramma. Voor mijn gevoel loop ik als een slakje nu, 6:13/km ipv 5:48. Maar als ik het boek moet geloven en de recenties, moet het helemaal goedkomen. Voor mijn gevoel loop ik eigenlijk altijd lekker, ik vind het nog onrustig om op mijn hartslag te letten, omdat ik steeds mijn tempo aan moet passen. Vind het erg spannend!
marcelvandenberg
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 dec 2015, 21:10

Re: 2de training 100 dagen

Bericht door marcelvandenberg »

Ja Marjolijn,
Het voelt in het begin inderdaad als een slak, maar ik geloof er in. Ik zie nu na een paar trainingen al een vooruitgang. Het feit dat je bent uitgestapt in de vorige marathon betekent dat het traditionele schema blijkbaar voor jou niet optimaal werkte. Groet, Marcel
Plaats reactie