Tweede week aangekomen

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Cybelle Bouchaut
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2020, 15:55

Tweede week aangekomen

Bericht door Cybelle Bouchaut »

Hoi Janneke,

Ik zit nu op de helft. Ik verloor in de eerste week netjes 400 gram maar voelde me af en toe beroerd door de honger. De tweede week ben ik 1,3 kg aangekomen. Dat was niet helemaal de bedoeling! Ik denk dat ik tijdens de drie maaltijden juist meer ben gaan eten om dat vervelende hongergevoel te vermijden. Ik ging in de eerste week bijna van mn stokje van de honger.

Ademhalingsoefeningen gaan goed en doe ik consequent en heb altijd al veel gesport dus dat zit wel goed.

Koolhydraten heb ik wel nodig om te sporten en ik eet al heel lang gezonde, volkoren varianten. Melkproducten eet ik bewust niet zoveel omdat ik niet goed tegen lactose kan. Ik probeer nu met zaden en gezonde vetten een verzadigd gevoel te krijgen maar ik heb het idee dat ik het nog niet helemaal onder controle heb.

Bedankt voor je hulp.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Tweede week aangekomen

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Cybelle,

Goed dat je even mailt met je vragen.

Weeg je jezelf 1x per week? of iedere dag?

Het kan goed zijn dat je veel vocht hebt vast gehouden of door hormonen zwaarder bent en dat het de volgende dag anders is.

Maar... los daarvan: het is heel goed mogelijk dat je meer bent gaan eten. Het is ook niet zo heel erg om dat te doen om te gaan wennen aan de drie eetmomenten per dag; als je eenmaal gewend bent aan de drie eetmomenten, kun je je maaltijden weer kleiner gaan maken om te eten wat je nodig hebt en wat kilo's kwijt te raken.

Het is prima dat je koolhydraten eet, eet je ook koolhydraten op dagen dat je niet sport? En hoe vaak eet je koolhydraten op een dag? Bij alle maaltijden of heb je ook maaltijden waar je de koolhydraten overslaat?

Fijn dat het goed gaat met de ademhalingsoefeningen. Merk je ook dat je meer rust in je lijf hebt?

Groetjes Janneke
Cybelle Bouchaut
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2020, 15:55

Re: Tweede week aangekomen

Bericht door Cybelle Bouchaut »

Hoi Janneke,

Ik eet eigenlijk elke dag nog koolhydraten, ook wanneer ik niet sport en bij iedere maaltijd. Ik eet bij het avondeten ongeveer 1/3 koolhydraten waar dat eerst 1/2 was dus wel minder en meer groenten.

Het stelt me gerust dat ik het zo kan doen zoals jij zegt: eerst naar drie maaltijden en dan afbouwen. Dan is het niet zon grote stap.

De ademhalingsoefeningen zorgen ervoor dat veel kleine klachten zijn verdwenen! Positief dus. Ik had ze vorig jaar ook al eens een maand gedaan en toen had ik er ook voordeel van. Toch ben ik het dan weer gaan laten na een tijd. Nu dus weer opgepakt :)
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Tweede week aangekomen

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ha Cybelle,

Dan maak je mooie stappen!

En wil je nog meer richten op het kwijt raken van je gewicht, bouw je de khd inderdaad nog een beetje af op de niet-sportdagen.

Succes!

Groetjes Janneke
Plaats reactie