honger/rommelende maag

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Betsie
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 apr 2019, 23:26

honger/rommelende maag

Bericht door Betsie »

Hoi! Ik ben nu twee weken bezig en het gaat goed. Wat ik dit weekend merk dat ik voortdurend een knorrende maag heb. Een soort hongergevoel dat zich niet laat stillen met salade, ei, groente, vlees etc. Ik herken het van eerdere keren dat ik mijn eetpatroon aanpaste en ben zo benieuwd wat er achter zit. Heb de boeken er op nageslagen maar vind het niet. Herkennen jullie het? Ik dacht misschien een soort afkick-verschijnsel ;) Dank alvast! Groet, Elisabeth
Mamvan4
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 apr 2019, 13:51

Re: honger/rommelende maag

Bericht door Mamvan4 »

Ik heb dit ook.... Al vanaf het begin. Ik neem niets tussendoor maar ik merk na 3 uur dat mijn maag ook begint te knorren. Soms moet ik dan nog 2 of 3 uur wachten voordat ik weer kan eten ( op een werkdag). Ik eet voornamelijk recepten uit het boek.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: honger/rommelende maag

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi Betsie en Mamvan4,

Het klinkt alsof de vetverbranding nog niet helemaal AAN is. Wat ik juist merk is dat het hongergevoel ontzettend afneemt.
Hoe zien jullie maaltijden eruit?
Maaltijden helemaal zonder koolhydraten? Of wel een beetje?
Hoe gaat het met de ademhalingsoefeningen?
Er staat nog een motor te draaien... het is even puzzelen waar we de rem kunnen vinden...

Groeten van Janneke
Mamvan4
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 apr 2019, 13:51

Re: honger/rommelende maag

Bericht door Mamvan4 »

Hoi,
Als ontbijt neem bijna elke ochtend 150 gram Griekse yoghurt met 100 gram blauwe bessen en dan afwisselend met noten en/of zaden. In het weekend is het meestal een keer de bananen pannekoekjes. En een kop koffie met een zoetje. ( zoetje doe ik alleen bij het ontbijt)

Lunch afwisselend bleekselderij salade, komkommer/radijs salade, tomatensoep, pompoensoep, tomaten ei taart en als ik echt weinig tijd heb twee volkoren/vezelrijke crackers met Philadelphia en kaas. En soms een halve beker optimel 😁.

Het avondeten is ook meestal een van de gerechten uit het boek. Waarvan ik bijna nooit de hoeveelheden op kan. Soms nog een leper Griekse yoghurt na.

Daarna neem ik niets meer.

Ik heb net voor 1 mei een peesontsteking in mijn boven been gekregen waardoor ik nu alleen nog op de loopband thuis (wel elke dag) kan lopen maar niet kan rennen. Dit is mij ook echt afgeraden. Ik loop wel stevig door ( 6km/uur en vaak nog ongeveer 7% omhoog)

Verder ben ik wel al bijna 6kg kwijt. Ik ben 158cm en weeg nu nog 57,5 kg. Dus dat is het probleem ook niet.
Betsie
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 apr 2019, 23:26

Re: honger/rommelende maag

Bericht door Betsie »

Hoi, ja dat motortje dat nog draaide, dat klopt met hoe het voelde. Inmiddels is dat een stuk beter. Ik dronk tussendoor nog thee met melk en ik denk dat dat de boosdoener was want toen ik daar mee stopte ging het over. Of is dat absurd, die paar wolkjes melk in de engelse thee? In ieder geval gaat het nu goed en heb ik geen hongergevoel meer. En het snappen helpt ook.

Dank!
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: honger/rommelende maag

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi Mamvan4,

Dan ben je al een flink gewicht kwijt zeg! En het hongergevoel blijft?
En je bent herstellende van een peesontsteking, herstel je daar goed van?
Dat kan een hoop energie kosten waardoor je nog veel op je suikerverbranding zit, maar dat kan ik niet verklaren.
Je eetpatroon ziet er goed uit!

Groetjes Janneke
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: honger/rommelende maag

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi Betsie,

Wat fijn dat je merkt dat het hongergevoel af is genomen. Waarschijnlijk zat je net in die fase voor je de switch naar vetverbranding maakte.
Goed hoe je je lijf aanvoelt en dat je merkt hoe goed het nu gaat.
Het wolkje in je thee zou eigenlijk geen probleem moeten zijn. Dat zou gewoon moeten kunnen.

Groetjes Janneke
Betsie
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 apr 2019, 23:26

Re: honger/rommelende maag

Bericht door Betsie »

Hoi Janneke,

het is na dat ene lastige weekend helemaal goed gegaan, geen hongergevoel meer gehad en al helemaal geen rommelende maag, het was ws afwennen van de snelle suikers wat mijn lichaam moeite kostte. Het hielp voor mijn idee wel even om ook de melk in de thee weg te laten, maar misschien was dat ook wel omdat ik dan echt niet meer hoefde te twijfelen of ik het wel goed deed, in ieder geval is het duidelijk dat het prima werkt en lukt, ben zeer blij hiermee. En 4 kilo lichter en counting. (en ik blijk hardlopen gewoon leuk te vinden!)

Dank voor dit fijne, mooi opgebouwde programma. Ik vind het ook heel goed dat er geen overvloed aan informatie is, maar simpele stappen en tips.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: honger/rommelende maag

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ik lees nu pas je reactie maar word er heel blij van!
Mooi dat het je zoveel heeft gebracht, 5 kilo inmiddels al!

Echt zó superfijn! En dan ook nog merken dat je hardlopen leuk blijkt te vinden... Haha! Mooi zeg!!

Je hebt duidelijk de switch goed gemaakt én snapt wat het met je lijf doet!

Yeah!!
Plaats reactie