Minst favoriete onderdeel van het programma

Deel hier je ervaringen met het programma.
Plaats reactie
Erm
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 dec 2018, 16:56

Minst favoriete onderdeel van het programma

Bericht door Erm »

Goedemorgen Janneke,

Vanmorgen was de vraag ‘wat is je minst favoriete onderdeel van het programma’? Het valt echt reuze mee om 3 keer per dag te eten, dagelijks de ademhalinsoefeningen te doen en 3 keer per week te sporten. Wat ik wel echt lastig vindt is om geen heerlijke flat white / latte macchiato te mogen drinken. Daar smokkel ik dan ook regelmatig mee.
Verder is het een TOP programma, voel mij goed en bruis van de gezonde energie!! Thansk!,

Gr erm
KK
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 apr 2019, 20:05

Re: Minst favoriete onderdeel van het programma

Bericht door KK »

Ademhalingsoefeningen (saai) en sporten (geen zin. Hoewel ik mijn hele leven al veel beweeg, maar nou net even alleen maar zin in wandelen). Plus een beginnende peesontsteking bij een heup.

Daarentegen bevalt 3x per dag eten super goed. Wat een rust. Ik hoef niet meer de hele dag aan eten te denken. Ook koolhydraten vermijden (niet: verbannen) valt reuze mee.

Ik voel me helder, goedgehumeurd en ik slaap prima. Al gedurende de hele challenge - komt mss ook door een rustigere bloedsuikerspiegel.

Ik snap nu ook eindelijk dat stress > fight or flight > vraag naar glucose > snoepen uitlokt. Dus ik snap de ideeen over rustig ademen enz. Tussen de bedrijven door let ik op mijn ademhaling en spierspanning.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Minst favoriete onderdeel van het programma

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Erm en KK,

Geweldig om jullie ervaringen te lezen!
En juist prachtig om gewoon je favo koffie te blijven drinken!

Toen ik ging begrijpen hoe het nu echt zat met glucose en je reactie van je lijf, werd het zoveel makkelijker om nu eens echt balans te vinden.
Ik vind het zo fijn te lezen dat jullie ook die rust ervaren!

vol goede moed verder!

Lieve groeten, Janneke
Carla Zwart
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 mei 2019, 08:42

Re: Minst favoriete onderdeel van het programma

Bericht door Carla Zwart »

Hallo Janneke,
Ook ik ben superblij.. Ik heb nog een week te gaan en ben al 2 1/2 Kilo afgevallen.
Ook 3 x per dag eten zit er nu goed in en bevalt prima.
Waar ik nog het meest mis is als ik op nuchtere maag zonder koffie moet starten.
Ik drink dan snel een glas water en ga ook direct weg.
Het is bij mij altijd het eerste wat ik doe.... s'ochtends eerst koffie ( zonder suiker en melk natuurlijk )
Groetjes Carla
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Minst favoriete onderdeel van het programma

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ha Carla,

Wat fijn om te lezen dat je zo enthousiast bent en dat het programma je zo goed helpt!

De koffie kan prima voor het nuchter sporten, als er maar geen suiker in zit... is dat fijn nieuws?

:-)

Groetjes Janneke
Plaats reactie