Motivatie in de winter

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
MarloesB1979
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 okt 2018, 20:45

Motivatie in de winter

Bericht door MarloesB1979 »

Beste collega sportrusters,

Ik volg het programma maar ik vind het lastig om ook echt 4x per week te gaan. Het klinkt slecht maar in de ochtend ligt mijn bed zo lekker en het is donker.
Ik kan het dan niet altijd opbrengen de deur uit te gaan. Dit ondanks het feit dat ik het heerlijk vind als ik geweest ben. Ook in de avond draait de smoesjesmachine regelmatig op volle toeren.

Hoe gaan jullie om met tegenzin en jezelf motiveren?

Groet,

Marloes.
Georgie
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 okt 2018, 13:35

Re: Motivatie in de winter

Bericht door Georgie »

Ja, lastig als je (nog) niet in de flow zit. Als ik voor mezelf spreek houdt niets me meer tegen: wind, sneeuw, regen of donker. Het maakt me niet uit, ik ga gewoon.
Zoals je al zegt, je weet dat je je heerlijk voelt na afloop. Laat dat dan een motivatie zijn en hijs jezelf op. Als je dat 3 weken doet, hoef je volgens mij niet meer gemotiveerd te worden. Net als gezonder gaan eten. Even doorzetten en volharden! Je moet er wat voor doen, helaas.

Wat voor mij heel erg heeft geholpen is goede kleding. Voorheen liep ik in de kou met matige kleding, waardoor ik pas na een paar kilometer het warm kreeg. Nu loop ik met de juiste spullen en ben vrijwel direct warm en blijf warm. Vooral fijn over dijkjes met wind tegen en/of regen. Dat maakte het voor mij in ieder geval (veel) makkelijker.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Motivatie in de winter

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Marloes,

Hanteer de 12 minuten regel: ga wel lopen en als je er na 12 minuten nog geen goed gevoel bij hebt, keer je om en ga je lekker op de bank liggen...
Wedden dat je doorgaat? :D

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie