Berenloop Terschelling

kleindapperensnel
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 aug 2018, 20:40

Berenloop Terschelling

Bericht door kleindapperensnel »

Wie doet er allemaal mee met de Berenloop op Terschelling 4 november? Ik heb me vandaag ingeschreven, mijn eerste marathon!

Ik zit nu in week 5 van het schema van Sportrusten. Het gaat op zich prima, afgelopen weekend mijn PR op de 10km verbroken! Soms vind ik het wel lastig om op marathonhartslag te lopen, dat is voor mij best langzaam. Helemaal met deze warmte! Ik weet ook niet zeker of ik hem precies correct heb berekend, maar ik ga er vanuit dat een aantal slagen verschil niet zoveel uitmaakt ;).

Verder vind ik het nog wel spannend, want de Berenloop schijnt zwaar te zijn. Ik hoop dus dat het me gaat lukken met deze methode. Gelukkig heb ik wel al 3 halve marathons gelopen (met een traditioneel schema), dus ik ben redelijk ervaren. Aangezien ik veel hobby's heb en een beetje angstig ben voor blessures, heb ik nu voor Sportrusten gekozen.

Mijn tijd op de 10km is 50min en op de halve 1:57. Ik train nu op een hartslag van ongeveer 140hsm, m'n tempo ligt dan rond de 6:40. Ik hoop dat ik het nog wat kan opschroeven gedurende de trainingen :D en dan maar kijken welke tijd haalbaar is voor de marathon.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Berenloop Terschelling

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Succes!

Je tempo ligt wel iets aan de lage kant, wellicht dat je marathonhartslag toch iets hoger ligt.

Blijde groet,

Rob
kleindapperensnel
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 aug 2018, 20:40

Re: Berenloop Terschelling

Bericht door kleindapperensnel »

Hoi Rob,

Ja vind ik ook. Ik dacht dat het misschien door de warmte kwam dat mijn tempo met deze hartslag wat laag ligt.

Mijn laatste 10km heb ik voluit gelopen in 50min met een gemiddelde hartslag van 168. Zo kwam ik op een marathonhartslag van 140. Ik heb het idee dat ik wel redelijk stuk ben gegaan, maar misschien valt er nog meer uit te halen en ligt mijn marathonhartslag toch hoger. Kan het kwaad er wat boven te lopen?

Bedankt!
Wizzard247
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 okt 2017, 15:35

Re: Berenloop Terschelling

Bericht door Wizzard247 »

Ik loop ook de Berenloop, alleen dan 'slechts' de halve.. :) Wordt mijn eerste keer lopen op Terschelling, maar schijnt een bijzondere loop te zijn! Succes met je voorbereidingen!
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Berenloop Terschelling

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

kleindapperensnel schreef:Kan het kwaad er wat boven te lopen?
In jouw geval niet :) Ik zou het zeker doen.

Blijde groet,

Rob
kleindapperensnel
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 aug 2018, 20:40

Re: Berenloop Terschelling

Bericht door kleindapperensnel »

RunningRob - Sportrusten schreef:
kleindapperensnel schreef:Kan het kwaad er wat boven te lopen?
In jouw geval niet :) Ik zou het zeker doen.

Blijde groet,

Rob
Haha, ik loop dus al bijna 5 weken vogels te kijken ;). Maar bedankt, ik ga wat sneller lopen. Heb je evt. nog een tip waar je in jet noorden een goede sporttest kan doen?

@Wizzard, jij ook succes met de halve!!
Mie
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 nov 2017, 14:00

Re: Berenloop Terschelling

Bericht door Mie »

Yes, ik ga ook de Berenloop doen!
Ik heb 2x eerder de halve gedaan in Terschelling, maar nu ik dit jaar mijn eerste hele marathon (Rotterdam) goed heb uitgelopen met het sportrusten schema durf ik zo ook de hele op Terschelling aan. Zal wel heel anders zijn dan de marathon van Rotterdam, het is een veel kleiner evenement en er lopen relatief weinig mensen de hele, de meesten lopen de halve marathon. Dus ik hoop niet dat ik daar straks voor de bezemwagen uitloop, want heel snel ben ik niet. (4:38 Rotterdam Marathon). Maar genieten zal het zeker weer worden in Terschelling!
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Berenloop Terschelling

Bericht door Koen - Sportrusten »

kleindapperensnel schreef:
RunningRob - Sportrusten schreef:
kleindapperensnel schreef:Kan het kwaad er wat boven te lopen?
In jouw geval niet :) Ik zou het zeker doen.

Blijde groet,

Rob
Haha, ik loop dus al bijna 5 weken vogels te kijken ;). Maar bedankt, ik ga wat sneller lopen. Heb je evt. nog een tip waar je in jet noorden een goede sporttest kan doen?

@Wizzard, jij ook succes met de halve!!
Voor hulp bij je omslagpunt met lopen kun je terecht bij Karel Jonker in het Noorden: https://www.lopenenzo.nl/trainers/karel-jonker/

Groet, Koen
Petra Pol
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jul 2018, 17:39

Re: Berenloop Terschelling

Bericht door Petra Pol »

Misschien een wat late reactie, maar ik ga ook voor de Berenloop!
Leuk om te lezen dat er meer zijn die deze hele marathon hebben gekozen.
Zo bijna halverwege het programma krijg ik er meer vertrouwen in, de eerste weken vond ik het moeilijk om op een lage hartslag te lopen. Liep eigenlijk altijd met een best wel hoge hartslag. Doel van deze marathon is in ieder geval hem uitlopen. Ik heb 3 jaar geleden de Mar-athon Sneek gelopen, en daarvoor op de traditionele manier getraind (waarbij ik echt heel moe was van de lange duurlopen tegen het eind van het trainingsprogramma. Vandaar dat ik het nu eens met dit programma wil proberen.

Groeten Petra
kleindapperensnel
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 aug 2018, 20:40

Re: Berenloop Terschelling

Bericht door kleindapperensnel »

Wat leuk dat je 'm ook gaat rennen! Ik vond de eerste weken ook lastig, ook omdat het toen nog erg warm was. Ik had de afgelopen weken even een dipje, maar nu wel weer vertrouwen dat het gaat lukken. Zie langzaam vooruitgang ;). Hoever ben je al met trainen en hoe gaat het tot nu toe?
kleindapperensnel
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 aug 2018, 20:40

Re: Berenloop Terschelling

Bericht door kleindapperensnel »

Een update! Het gaat best goed met de trainingen. Ik kan steeds iets sneller lopen met een lage hartslag. Afgelopen weelend 17km gerend op Ameland. Een fantastische oefening door de duinen, schelpenpaadjes, zand, strand, bos. Het liep heerlijk! Ik begin er zo steeds meer vertrouwen in te krijgen. Voor wie het leuk vindt, ik heb ook een hardloopblog genaamd kleindapperenensel.com ;)! (hopelijk is dit geen spam haha, het is gewoon voor de lol).

Ik denk er nog aan om volgende week een testrun te doen van 25km. Gaat me vooral om het mentale aspect. Goed idee of niet?
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Berenloop Terschelling

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Geen probleem! Succes!
Blijde groet,
Rob
Sannieloopt
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2018, 22:51

Re: Berenloop Terschelling

Bericht door Sannieloopt »

De bereloop is echt super leuk. Tot nu toe 3x de halve gedaan ( plus één jaar de “ alternatieve” omdat het werd afgelast).
Het is echt een heel gezellig weekend!
Dit jaar nog gekozen voor de hele in Berlijn , dus nu weer halve bereloop, maar ga na de finish weer alle echte marathonners op Terschelling aanmoedigen als ze over de rode loper binnen komen tegen schemertijd ! Succes en geniet ervan 😃
Margreet77
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jun 2017, 08:32

Re: Berenloop Terschelling

Bericht door Margreet77 »

Hallo allemaal!

Ik loop dit jaar voor de tweede keer de Berenloop. Vorig jaar hier mijn debuut gemaakt op de marathon en dat was supergoed bevallen. Ik heb toen echt heerlijk gelopen met het sportrustenschema. In mijn overmoedigheid dacht ik toen daarna ook Rotterdam wel even mee te pakken om daar mijn tijd te verbeteren maar dat viel zwaar tegen. Nu in Terschelling hoop ik natuurlijk stiekem op een verbetering van mijn tijd va vorig jaar (4:24). Trainen gaat lekker, net terug van 14 km rondjes door het dorp (donker, laat etc) en dat was genieten. Ik heb er zin in! Wie weet zien we elkaar onderweg!
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Berenloop Terschelling

Bericht door Koen - Sportrusten »

Succes Margreet! Geniet er van.
kleindapperensnel
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 aug 2018, 20:40

Re: Berenloop Terschelling

Bericht door kleindapperensnel »

Zijn jullie er klaar voor?! :D

Ik heb nog een kleine verkoudheid opgelopen, dus dat is wat minder mooi. Maar het mag niet deren, zoveel getraind. Het is nu een kwestie van erop vertrouwen dat het goed komt en ervoor gaan!
Petra Pol
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jul 2018, 17:39

Re: Berenloop Terschelling

Bericht door Petra Pol »

Hallo kleindapperensnel!
Ja ik ben er wel klaar voor, ik heb ook genoeg getraind en ik heb er wel vertrouwen in.
Gelukkig zit het weer ook mee :D
Misschien spreken we elkaar nog; voor- tijdens- of na de marathon! We hebben in iedergeval een gemeenschappelijke kennis heb ik ontdekt op je blog!
Heel veel succes alvast, ook voor de andere deelnemers

Groeten Petra
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Berenloop Terschelling

Bericht door Koen - Sportrusten »

Succes!
kleindapperensnel
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 aug 2018, 20:40

Re: Berenloop Terschelling

Bericht door kleindapperensnel »

Goedzo, Petra! En wie dan, vraag ik me af?! :D
Petra Pol
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jul 2018, 17:39

Re: Berenloop Terschelling

Bericht door Petra Pol »

kleindapperensnel schreef:Goedzo, Petra! En wie dan, vraag ik me af?! :D
Haha ja dat snap ik! Je "haas" van die eerst succesvolle loop. Hij is de trainer van mijn loopgroep.
Plaats reactie