Intensief sporten

Plaats reactie
janson
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2018, 14:00

Intensief sporten

Bericht door janson »

Hallo Koen
Wat ik mij afvraag is het volgende. Bij intensief sporten kan ik best zonder suikers maar bij zeer intensieve lange trainingen ruik ik de ammoniak onder mijn oksels. Geen teken van vetverbranding maar eiwitverbranding. Ik train dan waarschijnlijk te intensief . Maar als ik die topprestatie voor mij neer wil zetten heb ik anaerobe. verbranding deels nodig . Dus gaat mijn suikerpot leegraken. Als ik die niet op tijd aan ul lijkt mijn lichaam niet meer te willen! Met langer uitstellen en trainen kan ik het percentage vetverbranding misschien wel optrainen., net als Chris Froomedoet , aar betekent dat dat froomegeen gelletjes gebruikt?Hoe gaik dit probleem te lijf met mijnwielrennen?
Grt Jan de Sonnaville
H
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Intensief sporten

Bericht door Koen - Sportrusten »

Dag Jan,

Het is een delicaat klusje om - net als Froome - snoeihard te fietsen op je vetten. In de overgang kun je beter wat minder intensief trainen, want je wil niet dat je naar ammoniak ruikt na een training. Maar als je op korte termijn zware en mooie tochten gepland hebt staan is dat natuurlijk lastig. Dan zou ik zeggen: wees niet te streng met koolhydraatbeperking en neem er straks in de winter rustig de tijd voor om met je nieuwe voedingsplan aan de gang te gaan.

Heb je hier wat aan?

Koen
janson
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2018, 14:00

Re: Intensief sporten

Bericht door janson »

Hallo Koen,
Ik begrijp je reactie! Mijn lijf zal zeker leren beter vetten te verbranden. Feit blijft natuurlijk dat we naast onze vetverbranding de koolhydraatverbranding ook nodig hebben voor ons brein maar zal ook nodig blijven als we een surplus aan kracht nodig hebben die iedere sporter bij max inspanning nodig heeft ongeacht zijn mate van vetverbranding en getraindheid.Zo zou ik denken ! Kan iemand max presteren zonder suikers? Nee anaeroob verbranden vergt koolhydraten . Ik zou dus denken : zonder koolhydraatverbranding geen max prestatie
Grt Jan
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Intensief sporten

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Jan,

Je hebt altijd koolhydraten nodig. Maar die zitten ook in groenten en fruit. Geraffineerde suikers laten staan is niet hetzelfde als geen koolhydraten eten. Of praten we langs elkaar heen?
Plaats reactie