Halve marathon hartslag

Plaats reactie
rolandverbist
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mar 2016, 15:14

Halve marathon hartslag

Bericht door rolandverbist »

Na een succesvolle hele marathon in 3:57 wil ik nu ook een halve marathon gaan lopen volgens het marathonrevolutie schema. (Ik realiseer me dat ik de training zwaarder zal zijn.) In het boek ontbreekt helaas een tabel voor de halve marathon. Kan die op een of andere manier beschikbaar worden gesteld?
En anders is de vraag, 10 kilometer in 46 minuten, omslagpunt 177, wat is de halve marathon hartslag?
Alvast dank,
Roland.
Wieteke1981
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 apr 2016, 14:06

Re: Halve marathon hartslag

Bericht door Wieteke1981 »

Ik ben ook erg benieuwd welke hartslag je het best kunt aanhouden voor een halve marathon.

En ik had nog een andere vraag over het trainen voor een halve marathon na het trainen voor (en lopen van) een hele: kun je in zo'n geval gewoon uitgaan van het omslagpunt dat je bepaald hebt voorafgaand aan het trainen voor de hele marathon, of is het verstandiger om na het lopen van de hele opnieuw een veldtest te doen om je omslagpunt te bepalen?

Als marathonhartslag hield ik 144 aan. Als ik het me goed herinner, was mijn omslagpunt 177. Mijn beste 10 km-tijd was 52:29 minuten.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Halve marathon hartslag

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hallo Ronald, Wieteke,

Bij de nieuwe druk van de marathon revolutie zullen ook de tabellen voor de halve marathon worden opgenomen.
Daar heb je als koper van de eerste druk natuurlijk niets aan, dus als je mij je 10km tijd en je omslagpunt stuurt, kan ik je jouw halve marathonhartslag geven.

Roland, jouw halve marathonhartslag is 166.
Wieteke, die van jou is 159