Wie heeft als favoriete afstand 10K

Plaats reactie
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Wie heeft als favoriete afstand 10K

Bericht door Koen - Sportrusten »

Wie loopt er het liefst 10K als wedstrijden, en voor wie is het vooral training voor de halve of hele marathon?
meriamzwolle
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2015, 12:59

Re: Wie heeft als favoriete afstand 10K

Bericht door meriamzwolle »

Hoi, ik vind 10 km wel een mooie afstand. Echt heel snel ben ik nog niet maar zou ik wel willen.
Sinds kort in aanraking gekomen met sportrusten.nl via Bram Bakker.
MartijnVerzaal

Re: Wie heeft als favoriete afstand 10K

Bericht door MartijnVerzaal »

Ik heb in wedstrijdverband nog nooit verder gelopen dan 10 km. 10 km ervaar ik als een lekkere afstand om je leeg te lopen. Bij een langere afstand vrees ik dat het een stuk rustiger zal moeten. Binnenkort proberen bij de 20 van Alphen. Wel een beetje valsspelen voor mijn 100 dagen sportrusten.
tomasso
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2015, 22:24

Re: Wie heeft als favoriete afstand 10K

Bericht door tomasso »

Ik.10k is absoluut mijn favoriete afstand. Ben 61jaar en loop meer dan 30 jaar hard.Heb halve marathons gelopen maar nooit marathon. Dat wil ik ook niet.
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Wie heeft als favoriete afstand 10K

Bericht door Koen - Sportrusten »

Dank voor je reactie Tomasso, doe je ook iets met ademhalingsoefeningen? Groet, Koen
TheSnark
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2015, 20:40

Re: Wie heeft als favoriete afstand 10K

Bericht door TheSnark »

Mijn favoriete afstand is 8.8 kilometer. Ik wist dat het net geen 10 was, maar ik het het onlangs nagemeten met de fiets.
Ik loop 'm liefst drie keer per week. Nu moet ik eens proberen de ademhalings-aanbevelingen uit het boek er aan toe te voegen.
Het weer maakt me niet veel uit. In de winter in een trainingspak, in de zomer in iets (heel) luchtigs.
martmarbus
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 mei 2015, 15:05
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Wie heeft als favoriete afstand 10K

Bericht door martmarbus »

Ja, ik loop graag 10km. En ja ik train voor de halve marathon.
Iedere keer wil ik mijn afstand verbeteren, maar vaak vind ik 10km gewoon het lekkerste lopen
Op naar de Oudejaarsloop Den Helder

I rest my case!!!
Plaats reactie