Tijdens rennen ' s ochtends lagere hartslag dan 's middags.

Plaats reactie
RunningEva
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2015, 21:58

Tijdens rennen ' s ochtends lagere hartslag dan 's middags.

Bericht door RunningEva »

Ik loop graag 's ochtends voor het ontbijt een stukje hard. Op dit moment volg ik het beginnersschema en dat is nog prima te doen 's ochtends. Nou staat mijn lijf dan vaak nog in de 'slaap' modus. Ik krijg dan mijn hardslag heel moeilijk omhoog. Ik heb bijvoorbeeld het gevoel dat ik moet sprinten om mijn hardslag in de D2 zone te krijgen. En D3 haal ik echt niet. Maar, als ik 's middags een rondje ga rennen gaat mijn hardslag heel snel omhoog. Ik moet dan ook moeite doen om om mij hardslag in de D2 zone te houden maar dan omdat hij er steeds boven komt.

Opzich allemaal niet zo erg,want ik geniet van het rennen en merk ook dat mijn conditie beter wordt. Maar ik vraag me wel af, zijn er meer die dit hebben? En train ik wel effectief zo?
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Tijdens rennen ' s ochtends lagere hartslag dan 's midda

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi RunningEva,

Heel herkenbaar hoor. Vanwege het warme weer heb ik afgelopen vrijdag ook 's ochtends, en de intensieve training stond toen op het programma. En ik had toen ook de grootste moeite om mijn hartslag omhoog te krijgen.

Het is wel zo dat dit een gewenning is. Des te vaker je 's ochtends traint, des te beter het gaat. Je lichaam went eraan om meer op vetverbranding over te schakelen en dat is alleen maar positief.

Blijde groet,

Rob
Plaats reactie