Training voor Marathon

Plaats reactie
Niek de Gooijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2022, 07:39

Training voor Marathon

Bericht door Niek de Gooijer »

Hoi,

Ik heb van jullie een oude programma van februari 2020. Is dit programma nog te gebruiken of kan ik beter het nieuwe programma nemen? zie in het blog (https://www.sportrusten.nl/hoe-loop-je- ... km-traint/) dat mijn programma afwijkt van in het blog staat. daar staat:
In de eerste week is de langste training 8 kilometer, en de kortste training 3 kilometer. terwijl bij mij de langste 10k is en de korstte 5k.

Ik ben nu via een traditioneel training programma met de halve marathon bezig geweest en goed op conditie. Dit wil ik graag vasthouden en voor de marathon van Leiden gaan. echter is die pas over 200 dagen. Wanneer kan ik dan het beste met het schema beginnen?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Training voor Marathon

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Niek,

Het programma is in principe niet verandert. Ik denk dat Koen per ongeluk het schema voor de halve voor zich had toen hij de getallen van de eerste week noteerde :D Die 10k en 5k zijn in ieder geval de juiste afstanden.

Dus je kunt nog rustig je oude schema gebruiken. Als je een abonnement hebt kun je trouwens zonder extra kosten een nieuw schema aanmaken.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie