Kan ik me hier nog voor inschrijven?

Plaats reactie
info36275800
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2015, 20:22

Kan ik me hier nog voor inschrijven?

Bericht door info36275800 »

Het is nu 23 december; zou ik me voor geen alcohol nog kunnen inschrijven vanaf 1 januari? Gecombineerd met het meditatie-plan? Heel graag.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Kan ik me hier nog voor inschrijven?

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Goedemorgen,

Jazeker, als je je aanmeldt als lid, kun je meedoen met alle uitdagingen.
Een een maand alcoholvrij én meditatie is echt een hele waardevolle combinatie.

Je kunt je aanmelden voor het lidmaatschap via deze link:

https://www.sportrusten.nl/word-lid/

Groetjes, Janneke
Astrid Koedam
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2020, 22:55

Re: Kan ik me hier nog voor inschrijven?

Bericht door Astrid Koedam »

Hallo!
Ik heb hier een aanvullende vraag over; ik ben net lid geworden van Sportrusten, omdat ik in 2021 graag een boost wil geven aan mijn fysieke en mentale fitheid. Naast hardlopen (doel: 1e marathon in oktober) wil ik in 2021 graag de 12 verschillende maandchallenges gaan volgen om te ervaren wat elke challenge voor mijn lichaam en geest doet en welke gewoonten ik graag in mijn dagelijkse leven wil behouden; te beginnen met 1 maand geen alcohol in januari. Een aantal van de challenges liggen behoorlijk buiten mijn comfortzone maar ik wil mezelf graag uitdagen het komende jaar en ook leren 'doorzetten'.
Mijn vraag is: worden deze maandelijkse challenges ook op een bepaalde manier begeleid? Krijg je mails? Moet je je apart aanmelden? Kortom..... hoe werkt het??
Bedankt alvast en, vanuit Dresden, Duitsland, allemaal een heel gezond en sportief 2021 gewenst :) !
Groetjes, Astrid
Carola van Heusden
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 dec 2020, 22:08

Re: Kan ik me hier nog voor inschrijven?

Bericht door Carola van Heusden »

Hallo Sportrusten,

Ik zit eigenlijk met dezelfde vragen als Astrid. Ik ben benieuwd naar uw reactie.

Met vriendelijke groeten,

Carola
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Kan ik me hier nog voor inschrijven?

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Dag beste Astrid en Carola,

Ik zal uitleggen hoe ons lidmaatschap werkt.

We hebben een aantal 'basisonderwerpen':

Ademhaling, Beweging en Voeding.

Al deze onderwerpen verhouden zich tot elkaar en heb je altijd gezamenlijk nodig om tot een goede balans te komen.

Rustig ademen om goed te herstellen, rustig ademen om wat kilo's kwijt te raken, rustig ademen om harder te kunnen lopen...

Stel dat je veel onrust ervaart, dan is het onderwerp ademhaling een goede aanpak om mee te beginnen. Daar hebben we verschillende programma's voor: Tem je Brein (je maakt 7 verschillende ademhalingsoefeningen eigen en leert zo hoe jij je eigen lijf het beste tot rust kunt brengen. Of het programma 'Mediteren met (tegen)zin, waarbij je een maand aan de slag gaat om je ademhaling te leren observeren en met gelijkmoedigheid naar je eigen gedachtes te kijken.

Als je liever vanuit de sport binnenkomt, is het heel leerzaam om het 100 dagen schema te volgen, dan krijg je een 100 dagen hardloopschema met een bepaalde afstand tot doel: 36 minuten achtereen kunnen lopen, 10km, een halve marathon of een hele marathon. In onze schema's vind je geen lange duurlopen voor de marathon. Wanneer je op de juiste hartslag leert lopen, ga je trainen op 'marathonhartslag' en is het niet nodig om extreem veel kilometers te maken om de marathon met succes uit te kunnen lopen. Voor de marathon is de langste training 14km en voor de halve marathon is de langste training 10km. Stel dat je geen bepaald doel als afstand hebt, maar wel lekker fit wil zijn, zijn de schema's van de halve - en hele marathon heerlijk om te volgen. Als je nog weinig loopervaring hebt, begin je met het beginnersschema. En kun je al een km of 5 lopen, dan maak je de overstap naar het 10km schema.

Als je met voeding aan de slag wil, kun je kiezen uit verschillende opties: het 5 kilo kwijt programma, het periodiek vasten of het thema van de maand november: een maandje suikervrij.

Het 5 kilo kwijt programma is een lekker programma om mee te beginnen, daar leer je de gouden cirkel van vetverbranding kennen; voeding, ademhaling en beweging. Als je wat verder wil gaan en naar minder eetmomenten per dag wil toewerken is het programma Periodiek vasten echt heel fijn. Dan leer je wat de gezondheidsvoordelen zijn van minder eetmomenten per dag en kun je je lijf in stand 'autofagie' krijgen. En dat is echt magisch mooi! Mocht je nu nog veel eetmomenten per dag hebben, dus nog veel tussendoortjes eten, dan start je met het 5 kilo kwijt programma. Het programma Suikervrij is een verdieping; nog beter kijken naar wat je precies binnenkrijgt en ervaren wat een maand totaal suikervrij je oplevert

Zo hebben we dus veel verschillende programma's die altijd in verband staat met de basisonderwerpen: ademhaling, voeding en beweging.

Je kunt de programma's altijd volgen op het moment dat jij wil, je opent dan het programma en vult een startdatum in. Dan krijg je bij de meeste programma's dagelijks een mailtje met uitleg. Een filmpje met verdieping en aanmoediging om nieuwe gewoontes eigen te gaan maken. Bij de programma's, 100 dagen hardlopen, social media, ochtendritueel, alcoholvrij en krachttraining krijg je geen dagelijkse mailtjes maar krijg je instructie bij de start om aan je doel te werken)

Je kunt er ook voor kiezen om het ritme van ons jaarprogramma aan te houden. Iedere maand staat in het teken van een ander thema. Het voordeel daarvan is dat je samen met een grote groep mensen in de facebookgroepen het programma volgt en dat biedt veel steun. Natuurlijk is het niet noodzakelijk om Facebook te hebben. Dan kun je elkaar supporten in de Koffiehoek.

Zo ben je in een jaar bezig met allerlei onderwerpen die een wetenschappelijke onderlegger hebben om je eigen gezondheid positief te beïnvloeden en te ervaren welke onderdelen voor jou onmisbaar gaan worden :-)

Is het zo helderder voor jullie?

Groetjes Janneke
Carola van Heusden
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 dec 2020, 22:08

Re: Kan ik me hier nog voor inschrijven?

Bericht door Carola van Heusden »

Dankjewel voor de uitgebreide reactie, Janneke! Voor mij is het duidelijk zo.
Ik wil graag de thema's volgens het jaarprogramma gaan volgen. Moet ik mij nu dan ook nog apart opgeven voor de alcoholvrije maand of doe ik hier dan automatisch aan mee?

Fijne avond,

groetjes, Carola
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Kan ik me hier nog voor inschrijven?

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi Carola,

Toevallig is voor de maand alcoholvrij geen speciaal programma gemaakt maar legt Koen vandaag in een blog met een filmpje uit wat de bedoeling is.
Je drinkt een maand geen alcohol en gaat ervaren wat dat doet met je lijf. Daarbij is het een mooi moment om één van de andere programma's te volgen deze maand.
Bv het Tem je Brein programma of één van de andere programma's.
Als je veel moeite hebt om de alcohol te laten staan, is het programma Mediteren met (tegen)zin echt een hele mooie aanvulling, daarmee ondersteun je jezelf sterk om je gedachten te gaan observeren in plaats van te beoordelen.

Groetjes Janneke
Astrid Koedam
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2020, 22:55

Re: Kan ik me hier nog voor inschrijven?

Bericht door Astrid Koedam »

Dank je voor je uitleg Janneke :) !
Helemaal helder zo.
Ik ga sowieso de maandthema's volgen (om mezelf uit te dagen op veel verschillende manieren) en daarnaast meerdere programma's, afhankelijk van waar ik op dat moment het meeste behoefte aan heb.
2021, here I come :D !
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Kan ik me hier nog voor inschrijven?

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Yeahhhh!

Let's do it!

:-)
Plaats reactie