nieuw hier

Plaats reactie
Wouter
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2017, 10:27

nieuw hier

Bericht door Wouter »

Hallo allemaal,
Allereerst de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.
Net nieuw hier maar heb een paar vraagjes.
Ik zal me eerst voorstellen. Ik ben Wouter, 43 jaar 1.93m en 78kg
Ik doe veel aan sportklimmen en heb vroeger veel hardgelopen maar nooit met een specifiek schema.
Dit jaar heb ik me ingeschreven voor de halve MAR-athon in sneek eind juni. momenteel ben ik nog zoekende naar een goed schema om mee te kunnen trainen.
Mijn belangrijkste vraag gaat echter over voeding. Mijn gewicht is in mijn ogen te laag en als ik veel ga trainen ben ik bang dat ik nog meer ga afvallen wat ik niet wil. Ik wil juist weer zwaarder worden...ik eet gezond en regelmatig. Wat moet ik eten om zwaarder te worden?
Wie helpt me verder....
alvast bedankt!
gr Wouter
Torrerob
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 nov 2015, 13:32

Re: nieuw hier

Bericht door Torrerob »

Heerlijke onorthodoxe vraag!

Hoe voorkom ik dat ik nog verder afval. Best lastig. Ik ben 45, 1,99 lang. Vorig jaar ben ik gaan hardlopen en ik begon inderdaad ook gewicht te verliezen. Van 87 naar 78 kg. Op dat punt vond ik ook dat ik echt niet verder af moest vallen. Alleen gezond op gewicht blijven is wel lastiger als ongezond!. Met stroopwafels, chocolade en bier lukt het prima. :lol:

Gezond op gewicht blijven of aankomen, moet je meer in de japanse Sumo worstel dieten zoeken misschien. Die willen ook gezond zwaar(der) worden. Meer vlees wellicht? Wat je erafloopt moet je er minimaal ook weer bijeten.

succes! Rob
Maarten - Sportrusten
Berichten: 112
Lid geworden op: 20 dec 2014, 12:06

Re: nieuw hier

Bericht door Maarten - Sportrusten »

Ha Wouter,

Dank voor je vraag.

Je BMI is op dit moment gezond (20,9). Voor jou begint het bij een gewicht van 69 kg ongezond te worden. Niet dat ik je aanraad om daar naartoe te werken ;-), maar er is wat speling...geen zorgen dus.

Als je intensiever gaat lopen verbrand je meer energie, dus kun je ook meer energie innemen. Dat kan in verschillende vormen met (gezond) vet (avocado, olijven, noten vette vis), koolhydraten (brood, groente, fruit, etc) en eiwitten (yoghurt, ei, etc.).

Je hebt ook best kans dat gewichtsafname meevalt, omdat je ook spiermassa gaat opbouwen. Dat is zwaarder dan vetmassa.

Succes in elk geval en schema's vind je hier: https://www.sportrusten.nl/schemas/.

Blije groet,
Maarten
Wouter
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2017, 10:27

Re: nieuw hier

Bericht door Wouter »

Hallo Rob en Maarten,

Bedankt voor jullie reacties. Ik was inderdaad niet van plan nog verder af te vallen hoor en zeker niet naar mijn ondergrens ;)
maar doordat ik nu ook veel aan sportklimmen doe is er al erg weinig vet aanwezig (12.5 %) en heb ik al erg veel spiermassa ipv vet dus. De afname van vet door sport en spieropbouw zal hierdoor meevallen...

Maar het eten van meer gezonde vetten en dergelijke ga ik eens proberen. Ik eet nu ook al erg gevarieerd en overwegend gezonde voeding (niets uit pakjes ;) ).

Is een aanvulling van mijn voeding handig met van die (eiwit)shakes? Ik heb daar totaal geen ervaring mee namelijk.

vriendelijke groet,
Wouter
AnjaHoog
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 jun 2016, 10:04

Re: nieuw hier

Bericht door AnjaHoog »

Ouderwets Fantomalt al geprobeerd?

Verkrijgbaar bij de drogist en ik heb een dochter die zodra ze gaat hardlopen ook afvalt.

Af en toe een bakje yoghurt met Fantomalt als bijvoeding werkt bij haar prima!

Groet,

Anja
Plaats reactie