PR op de marathon

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Desiree
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 aug 2015, 15:26

PR op de marathon

Bericht door Desiree »

Gisteren was het dan zo ver. Mijn 3e marathon en de 2e volgens het sportrusten programma. 5 jaar geleden liep ik mijn allereerste marathon in Eindhoven met een klassiek schema in een tijd van 4:29:03. Ik hoopte dit keer mijn tijd in Eindhoven een klein beetje te kunnen verbeteren. Ik had getraind op marathontempo 6:11 per km. Doel was dit tempo zo lang mogelijk vol te houden. Dit is gelukt tot 30km. Tot die tijd was het echt genieten en fijn lopen. Vanaf 28 km merkte ik dat het langzaam zwaar werd. Ik voelde links en rechts wat pijntjes, ik zag lopers om me heen die begonnen te wandelen en een stem in mijn hoofd vroeg zich af of ik niet ook een stukje moest wandelen. Door mezelf streng toe te spreken en een aantal helpende gedachten in mijn hoofd te herhalen ben ik rustig door gerend. Ik had het lichamelijk niet nodig om te wandelen, dus vooral doorzetten. Tot 36km vond ik het echt zwaar, daarna leek het alsof ik weer opgeladen was en kon ik de laatste km's met een goed gevoel zowel lichamelijk als mentaal doorlopen. Bij de finish stonden mijn man en ons zoontje (3) met een bordje ''hup mama''.....zooo lief :-)

Ik ben gefinisht in een tijd van 4:24:21 en ik ben super tevreden en trots! Een mooi PR gelopen. Het was fantastisch en uiteraard ook op sommige momenten loodzwaar. Maar het was het meer dan waard! Voor mij en mijn gezin met twee kleine kinderen (1 en 3 jaar) werkt dit schema perfect. Ik heb nu alweer in zin een nieuwe marathon volgend jaar. Uiteraard met het 14km schema :-)

Groet Desiree
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: PR op de marathon

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Desiree,

Dank voor je mooie verslag!
Gefeliciteerd met deze mooie prestatie, knap dat je een PR hebt gelopen! Hulde! :) :)

Sta je er al bij?
https://www.sportrusten.nl/marathonhelden/

Blijde groet,
Rob
Jootje
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 jun 2019, 10:08

Re: PR op de marathon

Bericht door Jootje »

Hoi Desiree, fantastisch gedaan. Ik heb dus gisteren ook Eindhoven gelopen, maar mij is het niet gelukt. Op zeker moment heb ik mij daarbij neergelegd en toen volop gaan genieten van de aanmoedigen, sfeer en muziek. Ik ga hier ook zeker mee door. Is mij goed bevallen. Geniet van het herstel. Groet, Geri
Nicole B
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 dec 2019, 11:37

Re: PR op de marathon

Bericht door Nicole B »

Wauw! Wat een prestatie! Helemaal de combi met 2 jonge kids! Heel leuk om hier je verslag te lezen en tof dat je doorgaat met het 14k schema. Ik ook hoor :)
Plaats reactie