warme voeten en handen

Plaats reactie
Ellemieke
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2020, 09:00

warme voeten en handen

Bericht door Ellemieke »

Ik ben nu op dag 27 van het tem je brein programma. Ik vind het heel fijn. Ik heb inmiddels een ochtendroutine ontwikkeld. Ga eerst 2 min hartslag meten, daarna 10 min neus/keel ademhaling, daarna meten en daarna Wim hof ademhaling. Dat is fijne mix om eerst tot rust te komen en en de WHM geeft me energie.
Ik merk alleen dat tijdens de eerste oefening ik warme handen en voeten krijg. Op zich niet verkeerd, maar zodra de oefening klaar is, gaat het ook gelijk weg. Is dat normaal?
Mijn hartslag daalt tijdens de oefening niet echt. Hij gaat ook niet erg omhoog. Is dat erg?
Ik meet met een Apple Watch, dat doe ik al 2 jaar ook tijdens het hardlopen. Is dat ok?
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: warme voeten en handen

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Ellemieke,

Wat mooi dat je een fijn ochtendritueel eigen hebt gemaakt in 27 dagen. De combinatie van rustige oefeningen en Wim Hof is een prachtige combinatie.

Dat je warme handen en voeten krijgt tijdens de oefening is goed verklaarbaar. Dat hebben meer mensen. Ik heb eens een blog geschreven Waarom krijg je koude handen van snel ademen. Daar beschrijf ik hoe dat fysiologisch werkt: https://www.sportrusten.nl/waarom-krijg ... el-ademen/

Dat je hartslag niet echt daalt is helemaal niet erg. Kan goed zijn dat je hartslag gewoon goed is en niet te hoog. En als je hartslag goed is, gaat hij ook niet verder naar beneden. En het kan goed zijn dat je wél je brein en je gedachten temt, maar dat het ook werken is. Dat is ook prima.

Met Apple Watch heb ik zelf geen ervaring. Als je tijdens het lopen lekker loopt en je merkt dat je conditie beter wordt, is het prima. Als je het gevoel hebt dat je te langzaam of te snel moet lopen, kan het zijn dat een hartslaghorloge met borstband wat betrouwbaarder is.

Ga jij gewoon door met je ochtendroutine, ook na dag 30?

Geluk,

Koen
Plaats reactie