Berlijn gehaald!

Plaats reactie
Sjees
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2015, 22:08

Berlijn gehaald!

Bericht door Sjees »

Afgelopen zondag marathon van Berlijn gelopen op dag 99 van het programma. Eerste 30 k ging goed -in 2:35, maar daarna wel veel verval en uiteindelijk in 3.55 uitgelopen, dat was onder mijn doel van 4.00 uur dus ik ben tevreden. Herstel was eigenlijk binnen 2 dagen, en het veel me alles mee. Dit was voor mij het maximaal haalbare - waarbij het ook nog leuk blijft.

Ik heb programma redelijk gevolgd met 4x in de week trainen, wel wat gewisseld met de dagen maar in principe alle trainingsdagen gevolgd. Wel een tijdje op het randje van overtraining gezetten met scheenbeen pijn - koelen, rust (later ingehaald) was voldoende om het net niet de verkeerde kant op te laten slaan. Mijn basis was 92 kg 1.82 lang, dus wat te zwaar, weeg nu 85kg. Qua loop ervaring had ik een aantal halve marathons in de jaren ervoor gedaan. Ik had een 2 maanden voor de start 10km in 52 minuten gelopen, maar trainde niet structureel, hooguit 1 x 2 weken. Mijn laatste 10 km test was in 44 min.

Het programma was een mooie stok achter de deur en laat zien dat het niet nodig is om lange afstanden te trainen om een redelijke tijd neer te zetten.

Ik ga in ieder geval weer eens een halve uitzoeken en wie weet volgend jaar weer eens hele.

Alle anderen wens veel succes! Het geeft veel voldoening je kalender vol te plakken en je doel te halen!
Wendelien
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jun 2015, 10:23
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Berlijn gehaald!

Bericht door Wendelien »

Super gedaan Sjees,

Wat zul jij een voldaan gevoel hebben. En wat een progressie op de tien km.
Ga zo door..

Gr wendelien
amsregle
Berichten: 84
Lid geworden op: 30 dec 2014, 19:09

Re: Berlijn gehaald!

Bericht door amsregle »

Gefeliciteerd!
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Berlijn gehaald!

Bericht door Koen - Sportrusten »

Gefeliciteerd!

Sta je er al tussen op de Wall of 14 K? https://www.sportrusten.nl/wall-of-14k/
Plaats reactie