Marathon Rotterdam:
wat een fantastische ervaring en wat een gaaf evenement.
Afgelopen zondag de eerste marathon van m'n leven gelopen. Getraind met het 100-dagen schema.
De afgelopen maanden veel kritische vragen mogen beantwoorden en veel twijfels gezien bij mijn omgeving.
Ook velen die beloofden: als het je lukt in een redelijke tijd ga ik het schema ook proberen....
....en ik heb een zeer redelijke

tijd gelopen: 3.32.11.
Dus als het goed is komen er de komende tijd een aantal nieuwe Sportrusten-volgelingen bij
Het trainen met dit 100-dagen schema is mij ontzettend goed bevallen. De tijdsinvestering die ik moest doen paste goed naast een fulltime baan en gezin met 3 jonge kinderen.
Het trainen op hartslag vond ik vaak lastig, omdat ik harder kon en eigenlijk ook wilde dan mijn hartslag aangaf. Maar toch volgehouden en het resultaat in Rotterdam was er naar.
Zeker, ik had het de laatste ruim 10K behoorlijk zwaar, maar nooit getwijfeld of aan opgeven gedacht. En tot mijn verbazing liep ik ook nog twee minuten van m'n PR op de halve (splittijd) af.
Vandaag, twee dagen later, voel ik me uitstekend. Eigenlijk al weer zin om een stukje te gaan lopen vanavond, maar ik wacht nog maar een dagje.
Ik ga op zoek naar een nieuwe uitdaging. Want Rotterdam was zeker niet m'n laatste marathon...
@Koen, Leuk dat je bij het 14K punt stond. De 100-dagen-sticker was ik toen helaas al verloren maar ik had onderweg al een leuk gesprekje gehad met een collega-100-dagen-loper.
Ik kan en zal dit trainingsschema (sportrusten) bij iedereen aanbevelen.
met sportieve groeten,
Peter