14km schema voor trailrunning

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Sylvia Keijzer
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 apr 2023, 11:02

14km schema voor trailrunning

Bericht door Sylvia Keijzer »

Ik heb een vraag over het 14km schema - ik ga er voor het eerst mee aan de gang en heb nieuwe woorden en mijn 'nieuwe waarden' bepaald, in afwachting van een echte inspanningstest. Werkt het schema ook ter voorbereiding van trail - berg runs? Ik ren bijna niet meer op asfalt maar alleen maar off road en ook in de bergen. Dank, Sylvia
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: 14km schema voor trailrunning

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Sylvia,

Het schema is zeker ook geschikt voor off road, zeker als je zowel de trainingen als de wedstrijd op dag 100 op dezelfde ondergrond loopt. Je hartslag past zich immers automatisch aan aan de omstandigheden.
Wel kan het zijn dat als het terrein afwisselend op en neer gaat (dus het stijgingspercentage verandert voortdurend), het moeite kan kosten om in je hartslagzone te blijven. Maak je dan niet druk als dat niet lukt, als je over een hele training ongeveer in de zone hebt gelopen in het ook goed.

Succes!

Blijde groet,
Rob
Laatst gewijzigd door RunningRob - Sportrusten op 24 apr 2023, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Sylvia Keijzer
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 apr 2023, 11:02

Re: 14km schema voor trailrunning

Bericht door Sylvia Keijzer »

Dank je voor je antwoord.
Arjan Jilesen
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2023, 10:31

Re: 14km schema voor trailrunning

Bericht door Arjan Jilesen »

Hoi, ben nu ook begonnen aan 14km schema voor in eerste instantie halve trailrunmarathon komende zomer.

Alleen train ik minder offroad en compenseer dit met crossfittrainingen 1/2x per week is dat voldoende om een halve trailrunmarathon te lopen?

Mvg

Arjan
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: 14km schema voor trailrunning

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Arjan,

Het is prima om een training in een andere sport te doen. Dat is geen probleem. We adviseren dan om de training "Vogels kijken" te laten vervallen en in de plaats hiervan je alternatieve training te doen.

Blijde groet,
Rob
Arjan Jilesen
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2023, 10:31

Re: 14km schema voor trailrunning

Bericht door Arjan Jilesen »

Hoi Rob,

Bedankt voor je reactie.

Mvg
Arjan
Plaats reactie