Koude/pijnlijke tenen na 10 kms

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Grace K
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2023, 21:46

Koude/pijnlijke tenen na 10 kms

Bericht door Grace K »

Hoi, regelmatig heb ik last van koude/pijnlijke tenen en dit begint vaak na ongeveer 10 km of bij hoge hartslag. Het maakt het lopen minder prettig en soms zelfs onmogelijk. Zijn er mensen die dit ook ervaren? Heeft iemand tips?
nicole de Jong
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mar 2021, 10:45

Re: Koude/pijnlijke tenen na 10 kms

Bericht door nicole de Jong »

Hoi,
Ik heb ook last van mijn tenen van mijn linkervoet. Het begint meestal bij een km of 12. Een stekende pijn waardoor ik soms moet stoppen met lopen. Over 6 weken is de Marathon van Rotterdam al dus ik baal hier stevig van. Iemand een idee wat het is of wat hier aan te doen is/
Groet,
Nicole
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Koude/pijnlijke tenen na 10 kms

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Nicole en Grace,

Hebben jullie 1 paar loopschoenen of is het bij meerdere schoenen hetzelfde euvel?

Groet,

Koen
nicole de Jong
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mar 2021, 10:45

Re: Koude/pijnlijke tenen na 10 kms

Bericht door nicole de Jong »

Hoi Koen,

Ik heb 2 paar loopschoenen die ik regelmatig afwissel. bij beide schoenen heb ik er last van. (na een km of 12 begint het)
Ik ben inmiddels bij een podoloog geweest en die gaf aan dat het met de stand/druk op de voorvoet van mijn voeten te maken had.
Er worden nu sportzolen voor in m"n loopschoenen gemaakt. Ik hoop dat het hiermee verholpen is.
Wel erg spannend zo net voor de Marathon van Rotterdam.

Groet,
Nicole
Grace K
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2023, 21:46

Re: Koude/pijnlijke tenen na 10 kms

Bericht door Grace K »

Hoi Koen, ik heb bij verschillende loopschoenen last van. Ik heb al zooltjes laten maken, nieuwe schoenen gekocht (op advies van podotherapeut) en het heeft wel geholpen. Toch afgelopen zondag weer last gehad na km 12, hartslag was te hoog en misschien te snel gestart
Ik ben met Nicole eens, zo spannend net voor de marathon.

Groet, Grace
Plaats reactie