Max hsf

Plaats reactie
Ismael Abderrahim
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 mei 2022, 00:30

Max hsf

Bericht door Ismael Abderrahim »

Volgens de gangbare max hartslag frequentie moet de mijne liggen op op 166 maar de smo onderzoeksrapport
staat dat mijn max hsf 177 is. Wat zegt dit over mijn conditie.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Max hsf

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Ismael,
Ismael Abderrahim schreef: 05 feb 2023, 19:04 Volgens de gangbare max hartslag frequentie moet de mijne liggen op op 166
Hoe is deze hartslag bepaald? Haal je niet omslagpunt en maximale hartslag door elkaar?

Ik hoor graag van je.

Blijde groet,
Rob
Ismael Abderrahim
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 mei 2022, 00:30

Re: Max hsf

Bericht door Ismael Abderrahim »

De maximale hartslag is 177 staat in het raport de omslagpunt is 163.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Max hsf

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Ismael,

Dank voor je antwoord. Ik lees nu de eigenlijke vraag pas goed: deze had ik ook wel gelijk kunnen beantwoorden, excuus daarvoor.
Ismael Abderrahim schreef: 05 feb 2023, 19:04 Wat zegt dit over mijn conditie.
Het antwoord is: helemaal niets! ;)
Een maximale hartslag of de hoogte van je omslagpunt zegt niet over je conditie. Het enige dat we zeker weten is dat je omslagpunt langzaam daalt naarmate je ouder wordt: ongeveer 1 slag per 1 à 2 jaar. Echter dit geldt voor zowel mensen met een goede als mensen met een slechte conditie.

Wat wel verandert is je hartslagvariatie: dus de snelheid waarmee je hartslag zich aanpast aan veranderende omstandigheden. Dit uit zich in het feit dat zieke mensen en personen met een slechte conditie een heel constante hartslag hebben. Lopers met een uitstekende conditie hebben een snel variërende hartslag. Hartslagmeters gebruiken deze hartslagvariabiliteit om een cijfer te geven aan de conditie.

Is dit een antwoord op je vraag?

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie