Welke halve marathon?

Plaats reactie
Marlies Voogt
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 okt 2022, 00:38

Welke halve marathon?

Bericht door Marlies Voogt »

Hallo allemaal, ik ben op dit moment langzaam aan het opbouwen naar de 10km maar omdat ik rond 2016 veel gelopen heb, gaat me dat nu redelijk makkelijk af. Na het afronden van de 10km wil ik eigenlijk gelijk door naar de halve marathon, maar ik vind het zelf nog motiverender als ik een leuke marathon in het verschiet heb. Ik zie er zo veel dat het lastig kiezen is, dus ik dacht....ik vraag jullie wat tips. Het hoeft niet in NL, wel graag in Europa (ik vlieg liever niet) en het moet een mooie zijn. Mag door een stad of dorpjes, liefst natuur, maar bedrijventerreinen....liever niet. Het hoeft geen alom bekende te zijn. Leuk lopen is het belangrijkste! O en geen loop waar je 2x eenzelfde rondje loopt!
Hoop dat jullie ideeën te delen hebben:)
Dank vast en groeten, Marlies
Tas25
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jan 2017, 11:47

Re: Welke halve marathon?

Bericht door Tas25 »

Hoi Marlies
Gisteren heb ik de halve gelopen in Linschoten, super mooie route door de natuur, echt van genoten.
De volgende wordt Leiden, die is ook echt heel leuk!
Je bent goed bezig! Succes
Groet, Natasja
WillekeO
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jun 2021, 12:21

Re: Welke halve marathon?

Bericht door WillekeO »

In september wordt jaarlijks de 30 van Amsterdam-Noord georganiseerd, daar is ook een halve marathon. De route gaat door een landelijk gelegen gebied, door kleine dorpjes met rustieke bruggetjes, echt een leuke route.
De Veluwse Trailrun in Ermelo is ook een mooie. Wel een echte trailrun, dus pittig. Maar je loopt daar door een mooie omgeving. Die is ook begin september. Verder is Groet uit Schoorl een aanrader, in februari. Of de najaarsloop in Epe, in november. Die gaat door de natuur, maar wel over verharde ondergrond.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Welke halve marathon?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Marlies,

Voor nog meer inspiratie :D
https://www.hardlopen.nl/evenementen/

Blijde groet,
Rob
Marlies Voogt
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 okt 2022, 00:38

Re: Welke halve marathon?

Bericht door Marlies Voogt »

Wat fijn allemaal, dank jullie wel!! Ik ga er zeker een van uitkiezen!
Plaats reactie