Wim Hof ipv de "standaard" oefeningen

Plaats reactie
Maartje Claessens
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 dec 2021, 16:47

Wim Hof ipv de "standaard" oefeningen

Bericht door Maartje Claessens »

Hallo,
Ik ben nu 15 dagen bezig met de ademhalingsoefeningen en nog steeds gaat mijn hartslag omhoog tijdens de oefening...
Ook bij die waarbij ik uitadem via mijn mond.
Ik adem "klein" in, ik had al in de koffiehoek gelezen dat dat kan schelen. Maar helaas.

Nu heb ik gisteren voor het eerst de Wim Hof oefening gedaan en vandaag nog een keer, en die werkt wel! Althans ik kan mijn adem echt veel langer inhouden, en Koen zegt in het filmpje dat dat de manier is om te meten of het werkt.

Nu vroeg ik me af of ik ook de Wim Hof oefening kan doen dagelijks? En hoe vaak achter elkaar? Ik kwam op youtube bij een filmpje waar ze het 3 keer deden, met de eerste keer maar 30' adem inhouden en daarna zolang je kan.

Bedankt vast voor jullie reactie!

Groet, Maartje
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Wim Hof ipv de "standaard" oefeningen

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Maartje,

Om te beginnen: diepe buiging voor je toewijding en volharding, goed bezig.

Je kunt de oefening van Wim Hof zeker dagelijks doen, drie rondes is uitstekend.

Wat de oefeningen neus in - neus uit - pauze en neus in - uitademing verlengen door de mondbetreft: ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als je wat minder goed je best doet. Of er een manier te vinden is, waarbij je hartslag wel wat zakt.

Gelijkmoedig voorwaarts!

Koen
Maartje Claessens
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 dec 2021, 16:47

Re: Wim Hof ipv de "standaard" oefeningen

Bericht door Maartje Claessens »

Hoi Koen,

Dank nog voor je reactie!
Na een weekje wandelen en gezelligheid in Zweden (en een plons in een koud meer na de sauna :-)) ga ik het programma weer oppakken.
Zeker de Wim Hof oefeningen, maar ik zal zeker ook nog een keer de basis oefeningen nog een keer gaan proberen.
Ik begin denk ik met de 10' ademhaling observeren zonder te denken aan wat ik moet doen, misschien werkt dat beter!

Groet, Maartje
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Wim Hof ipv de "standaard" oefeningen

Bericht door Koen - Sportrusten »

En Maartje, hoe is het gegaan in oktober?
Plaats reactie