Ideale voorbereiding?

Plaats reactie
Sofie Rogge
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 mei 2021, 20:33

Ideale voorbereiding?

Bericht door Sofie Rogge »

Hallo!

In september vorig jaar liep ik, met succes, mijn eerste marathon uit dankzij jullie 100-dagen programma.

Ik had een 2de gepland nu in september (waarvoor mijn sportrustenprogramma nog loopt) en gezondheidsredenen (niet gelinkt aan de voorbereiding) hebben ervoor gezorgd dat ik mijn doel niet zal halen en ik dus afgehaakt ben. :-(

Ik plan een nieuwe marathonafstand op 19 maart 2023. Dat betekent dat de startdatum van het programma valt op 10 december 2022.

Stel dat mijn D-day op 10 december zou zijn, dan had ik op 2 september kunnen starten met mijn sportrusten programma.

Wat stellen jullie voor al ideale training tot mijn echte D-day op 19 maart 2023?

Neem ik 2 x deel aan het 100-dagen programma waarvan ik na de eerste 100 dagen de marathonafstand niet loop? (Of misschien toch een keertje een langere afstand loop dan?)
En dan opnieuw starten met een volgende reeks van het 100-dagen programma?

Groetjes,
Sofie
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Ideale voorbereiding?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Sofie,

Dat ligt een beetje aan wat je elf wilt. 2x keer het programma volgen is uiteraard een optie, je zou ook eerst een ander schema kunnen doen, bijvoorbeeld van de halve of de 10, je loopt dan uiteraard wel kortere afstanden.

Wil je wel de afstanden blijven lopen, dan zou je ook kunnen kiezen om 2x keer het marathonschema te doen, maar de eerste 100 dagen niet op marathonhartslag te trainen maar in je hartslagzones: dus de lage en hoge marathonhartslag vervangen voor D2 en de intensieve voor D3 of een interval. Dat komt je algehele loop conditie ten goede en dan begin je ook optimaal aan de 2 100 dagen voor de "echte".

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie