dag 54

Plaats reactie
Stefan Michelberger
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jan 2022, 11:30

dag 54

Bericht door Stefan Michelberger »

Hoi,
Dag 54? De cursus stopt bij dag 30 dus hoe kan het? Gewoon, omdat op dag 30 de cursus niet echt is gestopt. Ik moest het wel doen zonder de dagelijkse “peptalks” van Koen, wat het wat moeilijker maakt om door te gaan. Maar het is in de 30 dagen cursus toch wel ook een beetje routine geworden en in deze gekke tijd met al dat nieuws over oorlog is het best goed om even 20 minuten te zitten de zich van al de gedachten te ontdoen. Makkelijker gezegd dan gedaan en vaak duurt het bijna 10 minuten voordat rust in het brein keert.
Alleen lukt het me vaak niet meer om twee keer per dag te zitten. De corona maatregelen zijn (bijna) helemaal weg dus we gaan wel soms uit, een lekker biertje (of wijntje) gaat er wel in of je ontmoet vrienden. Want het kan weer! En na één glaasje drank werk meditatie niet meer. Maar gelukkig zijn dit de uitzonderingen en lukt het (buiten het weekend) meestal wel.
Of en hoe ik verder ga? Weet ik nog niet; op het ogenblik zijn de 1x20 minuten per dag (soms 2x20 minuten) wel een waardevolle routine geworden om beetje bij mezelf te blijven en het brein wat te temmen.
Met - zoals het zo mooi heet - gelijkmoedige groet,
Stefan
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: dag 54

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ha beste Stefan,

Bedankt voor je waardevolle bericht.
Het stopt inderdaad niet na 30 dagen.
Mooi dat je de momenten hebt waarop het lukt en dat het ook niet lukt.
Die hebben wij ook.
Natuurlijk hebben wij die ook. Op die momenten gelijkmoedig blijven is de grote winst.

Alle goeds, Janneke
Plaats reactie