3 eetmomenten

Plaats reactie
Arjan Bloemendaal
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2021, 07:38

3 eetmomenten

Bericht door Arjan Bloemendaal »

Dag Janneke, ik ben 52 jaar, 97 kilo en 195 cm en doe mee aan het 5 kilo programma.

in de ochtend ontbijt ik met 3 voldoen boterhammen belegd met magere vleeswaren en groenten zoals paprika, tomaat, rucola, etc. Daarop ga ik goed tot aan de lunch.

Dan lunch ik met Griekse yoghurt met havermout / zaden / banaan / rozijnen en doordat wij rond een uurtje of 18.30 uur eten red ik het lastig tot aan het avondeten. Om een uurtje of 16.30 gierende honger :-)

Kan ik tussendoor smokkelen met een banaan? Of beschouw jij fruit ook direct als extra eetmoment? Heb je ander idee?

Hartelijke groet, Arjan
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: 3 eetmomenten

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ha beste Arjan,

Wauw, wat goed dat je met het programma bent begonnen.
Het zal even flink wennen zijn voor je lijf, daarom heb je nu nog die gierende honger.
Dat gaat veranderen.
En dat merk je al binnen een week.
Een banaantje tussendoor is inderdaad een eetmoment, zelfs een kop koffie met melk wordt geteld als een eetmoment.
Ik zou je willen adviseren om komende week rond 16u één of twee gekookte eitjes met wat zout te nemen, of een handje ongebrande noten.
Volgende week laat je dat tussendoortje weer los. Ik heb de verwachting dat je dan namelijk al beter in je vetverbranding zit en zonder dat tussendoortje kan.
Dan maak je nu dus eerst even een tussenstapje voordat je naar de 3 maaltijden overstapt.

Bij je lunch kun je ook proberen de rozijnen even te laten schieten (als het er veel zijn) daar zitten een hoop suikers in en daardoor krijg je eerder trek.

Veel succes. Ik ben benieuwd hoe je je over een week voelt!

groetjes, Janneke
Plaats reactie