IF - teveel afvallen

Plaats reactie
DaanSmit
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2017, 21:51

IF - teveel afvallen

Bericht door DaanSmit »

Goedemorgen,

Het klinkt een beetje maf, maar sinds ik (weer) aan het hardlopen ben val ik teveel af. Althans, dat zegt mijn vrouw :-)
Op zich herken ik het wel; mijn gezicht wordt wat smaller en mijn buik ook (maar die had ik al amper). Ik weeg nu 77 kg en ben 183 cm.

Ik ben vorige week begonnen met IF. Zonder ontbijt eet ik niets tussen 1830 en 1200. Je zou kunnen zeggen dat mijn energiebalans al nul was en nu negatief is. Dat ik meer verbruik dan erin komt en daarom eet ik mijn ontbijt en mijn lunch in één keer om 1200. Ik wil niet minder eten, maar ben getriggerd door de andere positieve gezondheidseffecten. De focus helpt me om geen koekjes en andere snelle suikers te eten.

Vraag:
Als afvallen alles behalve het doel is, doe je er dan verstandig aan om fanatiek met IF bezig te zijn?

NB.
Ik zal me een tijdje gaan wegen en stuur anders wel een email voor een uitgebreider voedingsadvies.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: IF - teveel afvallen

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Goedemorgen beste Daan,

Als je merkt dat je teveel afvalt, kun je een extra maaltijd nemen binnen je tijdraam. Waarschijnlijk is ontbijt en lunch in één keer behoorlijk wat om dan je calorieen binnen te krijgen.
Je kunt ervoor kiezen om wel van 12-20u te eten, maar dan tussendoor een extra eetmoment te plannen: bv 12u -15-18u eten.
Je kunt je maaltijden wat voller maken met wat extra vetten en je koolhydraten een beetje uitbreiden.

Groetjes, Janneke
buitelaarverhaar
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jun 2020, 00:11

Re: IF - teveel afvallen

Bericht door buitelaarverhaar »

Hallo Janneke,

Heb je nog een tip waar je het beste extra vetten vandaan haalt?

(Ik weeg met 185 nog 64,5kg) was even 63,6 na buikgriepje en ben voor twee weken gestopt met vasten.

Loop wel makkelijk de 10km (-:

groetjes Richard
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: IF - teveel afvallen

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ha Richard,

Ja, je kunt je vetten halen uit olijfolie, uit vis, uit avocado, uit noten.

Daarmee maak je je maaltijden wat voller.

Je vliegt over de weg zeker? ;-)

Groetjes, Janneke
Plaats reactie