Tem je brein

Plaats reactie
Ron Doolaar
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 okt 2021, 14:45

Tem je brein

Bericht door Ron Doolaar »

Hallo,

Ik ben Ron en heb de afgelopen maand het programma Tem je brein gevolgd.
Ik was al wat bezig met ademhalingsoefeningen maar deze maand heb ik toch erg veel bijgeleerd.
Veel kennis opgedaan en veel gelezen in de aanbevolen boeken.
Hierdoor heb ik echt kunnen genieten van de oefeningen en ben ook rustiger geworden en bewuster adem gaan halen.
Aansluitend ga ik het meditatie programma volgen. En ook de koude training.
Ik ben al een tijdje bezig met koud douchen iedere dag en van de zomer iedere dag in buitenwater gezwommen.
Maar ik wil een verdere uitdaging aangaan om ook van de winter te gaan "dippen".
Sportrusten is ervoor gaan zorgen dat ik mijn leefstijl drastisch aan het aanpassen ben.
Goede begeleiding van Koen en Janneke, dank hiervoor.

Groeten van Ron, we spreken elkaar nog
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Tem je brein

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Goedemorgen beste Ron,

Wat een prachtig bericht om te lezen.

Dank je wel voor je warme woorden, we zijn erg blij te lezen dat de programma's je veel brengen.

Groetjes, Janneke
Karin Verheijden
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 okt 2021, 11:47

Re: Tem je brein

Bericht door Karin Verheijden »

Waar mediteren voor mij een worsteling was, is dat nu niet het geval. Ademhalingsoefeningen vind ik fijn om te doen. De extra aandacht rondom het neusgebied óók. Dus die 20 minuten gaan zó voorbij. En het leuke is dat ik tussendoor ook bewuster met mijn ademhaling bezig ben. Gewoon soms tijdens het lezen van een boek of coretraining. Hoe dan ook bevalt het prima. Misschien dat ik later het mediteren nog een keer oppak: geen idee. Vandaag bij "Tem je brein" een prachtig interview van Koen met Wim Hof. Wat een energie! En omdat Wim Hof ook laat weten dat je niets moet forceren vandaag echt bewust koud afgedoucht. Dat ga ik erin houden want starten met een halve minuut is heel goed te doen. Hopelijk naar gewoon koud douchen ooit. En met Janneke ga ik zeker nog een ijsbad nemen! Genoeg mogelijkheden om me in te schrijven voor een workshop.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Tem je brein

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Wauw Karin!

Wat een fantastisch mooi bericht.

Tot in het ijsbad ;-)

Lieve groetjes, Janneke
Karin Verheijden
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 okt 2021, 11:47

Re: Tem je brein

Bericht door Karin Verheijden »

Ja ha Janneke. Inmiddels dus door die video al 8 dagen op een rij koud afdouchen: steeds wat langer en bij de start met al veel minder warm water dan eerder het geval was. Het begin is dus al best 'koud' maar echt naar kou beneemt nog steeds even de adem->heel even want dan ga ik bewust naar een rustige ademhaling en dat helpt. Nu de webinar aan het luisteren: "Kou: is koud douchen ook iets voor jou?" en ben ik van plan om na "Tem je brein" straks met "Trainen met kou" aan de slag te gaan want volgens mij is dit wel iets voor mij ja. Al is het nog wel elke dag even een drempeltje want eerder was het bij met met douchen: "Hoe heter, hoe beter". Maar ik ben ook steeds wel trots op mezelf als ik weer koud gedoucht heb. Dus ja: graag dat ijsbad->zal de kalender raadplegen en dan maar hopen dat deze activiteiten door kunnen gaan nu we weer in een strengere lockdown gaan. Komt vast een keer een afspraak.
Lieve groet,
Karin
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Tem je brein

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Wat goed Karin, je doet het gewoon! Geweldig!

Ik vind het met iedere dip en alle keren koud douchen ook nog altijd spannend.
Is niet zo gek, koude is dodelijk, dus je lijf gaat in alarmstand.

Dat maakt het juist zo mooi om te trainen met het oncomfortabele van de kou!

We kunnen momenteel even geen workshops geven, je mag me wel even appen om een keer op een vrijdagmiddag langs te komen voor een ijsbad ;-)

Warme groetjes, Janneke
Karin Verheijden
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 okt 2021, 11:47

Re: Tem je brein

Bericht door Karin Verheijden »

Hoi Janneke,
Wat jammer dat de workshops tijdelijk on hold staan. Ga je zeker appen al zal het nog even duren. Rondom deze dagen komen de kinderen allemaal langs. Beetje spreiding dus wat meer dagen. Inmiddels al weer wat dagen verder en ik houd het nog steeds vol ha, ha. Al valt me wel op dat ik het na een douche lang koud blijf houden. Maar misschien is dat normaal en juist gunstig om het aanmaken van bruin vet te stimuleren. Zal geen kwaad kunnen lijkt mij.
Lieve en warme groet terug,
Karin
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Tem je brein

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ha lieve Karin,

Zo lang koud blijven is niet helemaal de bedoeling hoor, dat is echt niet nodig.
Wellicht heb je dan wat te weinig energie om vanuit jezelf goed op te warmen, je hebt niet zo heel veel vetten 'over' tenslotte.
Je kunt proberen om wat korter te douchen of even flink te bewegen na het koude douchen. Om je bloedsomloop even een zetje te geven.

Liefs, fijne dagen!

Janneke
Karin Verheijden
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 okt 2021, 11:47

Re: Tem je brein

Bericht door Karin Verheijden »

Hoi Janneke,

Ga ik morgen proberen (lees nu jouw antwoord pas). Kijken of het helpt als ik na het douchen even flink beweeg. Ga het zien. Jij ook hele fijne dagen gewenst. Zag weer een mooi filmpje van een nachtelijke dip. Dat lijkt me echt van een andere orde. Overdag lijkt me dat al een heel ding, in het donker zéker.

lieve groet, keep going strong,

Karin
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Tem je brein

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ik ben benieuwd hoe het dan zal gaan!
De nachtdip was een hele fijne ja :-)
Plaats reactie