Extreme spierpijn

Plaats reactie
Carina Schoo
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2021, 18:21

Extreme spierpijn

Bericht door Carina Schoo »

Ik sport al 36 jaar regelmatig in de week, met de laatste 15 jaar afwisselend fietsen, pilates, zumba, yoga en wandelen.
De laatste 3 maanden is er taichi bijgekomen en wat rond 15 minuten zwemmen in open water. Het laatste wordt wat korter met het kouder worden van het water.
Nu ben ik 10 september begonnen met IF. Wat de laatste 4 weken erg opvalt is dat ik soms na een paar dagen na een combinatie van sporten een hele diepe spierpijn ervaar wat een paar dagen aanhoud. Als oud aerobicinstructrice (14 jaar) weet je nagenoeg altijd wel waar je spierpijn van opgelopen hebt en kan je dat behandelen. Maar nu kan ik geen spierknoop vinden en soms lijkt het te gaan om aanhechtingen alsof het overbelast is. Het is ook na een tweetal dagen zomaar verdwenen.
Mijn vraag is of het kan zijn dat ik te weinig eiwitten nuttig of andere mineralen (gebruik wel extra magnesium als ik spierpijn heb)?
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Extreme spierpijn

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Goedemiddag beste Carina,

Krijg je genoeg calorieën binnen in de uren die je wel eet?
We streven niet naar minder calorieën op een dag, maar enkel naar minder eetmomenten. '
Als het niet lukt om in het tijdraam genoeg proteïne binnen te krijgen, kun je ervoor kiezen om extra eiwitten toe te voegen met bv een shake.
Het is goed dat je extra magnesium slikt ja.

Groetjes, Janneke
Carina Schoo
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2021, 18:21

Re: Extreme spierpijn

Bericht door Carina Schoo »

Dankjewel voor je reactie.
Mijn pilatesdocente kwam ook al met idee dat ik te weinig eiwitten in mijn nieuwe voedingspatroon heb. Ik ga proberen om de 2 eetmomenten uit te breiden met meer eiwitten en hou de shake paraat in geval van als zelfs dit nog onvolledig is.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Extreme spierpijn

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Goed om daar je aandacht inderdaad even op te richten!
Plaats reactie