Wedstrijdplan maken

Plaats reactie
nieuwca
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 feb 2019, 11:24

Wedstrijdplan maken

Bericht door nieuwca »

Hallo! Zondag loop ik de 20km van Brussel en ik hoop natuurlijk een pr te lopen :D
Volgens de prorun calculator zou ik gebaseerd op mjjn beste 10K tijd, 20 km in 1:50:22 moeten kunnen lopen, en dat zou ern vet pr zijn! Maar hoe pak ik het aan? Traag beginnen? Hoe traag? Wanneer versnellen? Daar heb ik echt moeite mee. Tips?
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Wedstrijdplan maken

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

Als ik naar mijn eigen PR's kijk dan zijn dat juist de wedstrijden die ik erg vlak en op gevoel heb gelopen. Dus als je het gevoel hebt dat 1:50:22 er echt in zit zou ik ook in dit tempo vertrekken en dan kijken hoe ver je komt.

Wat ook vaak helpt is een groepje zoeken dat in jouw tempo loopt, als je daar in mee kunt gaan dan kan dat ook net dat een zetje geven om het tempo wat langer vol te houden als het even wat zwaarder wordt.

Succes! (En laat je weten hoe het gegaan is?)

Blijde groet,

Rob
nieuwca
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 feb 2019, 11:24

Re: Wedstrijdplan maken

Bericht door nieuwca »

Ja, klopt. Ik loop idd ook altijd op gevoel, maar dan denk ik... er komt een moment dat dat niet meer gaat werken :lol:
Beetje stress is gezond... Ik laat je zeker weten hoe het gegaan is! Eerste loopje weer sinds januari 2020!
nieuwca
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 feb 2019, 11:24

Re: Wedstrijdplan maken

Bericht door nieuwca »

Hi Rob! Helemaal op gevoel gelopen ( af en toe wel stiekem mijn pace in de gaten gehouden) en gelukt om pr te verbeteren! 1:53:27, is meer dan 2 minuten beter dan in 2019. Als het minder warm was geweest had het nog beter gekund.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Wedstrijdplan maken

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Super! Gefeliciteerd! Mooi gedaan! :D :D

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie