Nuchter hardlopen in D3

Plaats reactie
Koen Dekkers
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2021, 10:16

Nuchter hardlopen in D3

Bericht door Koen Dekkers »

Als ik door de week 's avonds ga hardlopen, doe ik dat meestal nuchter: Vlak na het avondeten de hardloopschoenen aantrekken is me niet zo goed bevallen, dus eten doe ik sindsdien maar na het rondje lopen. Nou wil ik ook wel weer eens wat meer op snelheid lopen, en niet alleen in D2 (hoewel me dit zeer goed bevallen is). Weet iemand wat er in je lichaam gebeurt (qua energiehuishouding), als je nuchter in D3 traint? Groet Koen
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Nuchter hardlopen in D3

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Koen,

Hoeveel snelle kms wil je gaan lopen op nuchtere maag?
Je kunt je lijf wel goed laten wennen aan lopen op wat meer snelheid maar je wil jezelf niet helemaal leeglopen.
Je trekt tijdens een nuchtere training je glycogeenvoorraad leeg, hoewel je ook je vetverbranding goed hebt getraind, dus je loopt niet alleen op je suikers. Je kunt gerust een snelle tien op nuchtere maag lopen. of uberhaubt doorgaan tot je merkt: ik ga naar ammoniak ruiken. Dan weet je dat je te diep bent gegaan en dat het slim is om je eiwitten aan te vullen.
Qua energiehuishouding kost het uiteraard meer energie en dat merk je na je training en wellicht de dag na je training, als je herstel niet goed is.

Ik weet niet helemaal of je een antwoord hebt gekregen op de vraag die je gesteld hebt?

groetjes Janneke
Plaats reactie