cafeïne vrije koffie

Plaats reactie
Margo Mom
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2021, 09:13

cafeïne vrije koffie

Bericht door Margo Mom »

Hallo allen,
wat een drukte in mijn hoofd door alles waaraan ik me probeer te houden met sportrusten.....
ik ben nu 11 kg afgevallen door een redelijk koolhydraat arm en suiker vrij programma. Ik voel me er goed bij.
de ochtend en avondrituelen gaan ook aardig. Alleen dat koude douchen en dippen lukt me echt niet....
Wellicht iets voor de zomer als het leidingwater iets minder koud is.
Ik heb een vraag rondom het drinken.
Ik drink matig koffie (11:00uur 14:00 16:00 20;00). Veel kruiden en yogi thee en water.
Soms heb ik trek in de avond en zou ik graag een bak koffie nemen om de trek weg te halen(20;00uur). Echter wil ik ook proberen na 14:00 uur geen koffie meer te drinken. De geur en de smaak van koffie maken mij wel heel blij en halen mij weg van de trek.
Is Cafeïne vrije koffie een optie of is het toch beter om nog even vol te houden en het Af te leren uit je voedingspatroon.
Sportieve Groet.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: cafeïne vrije koffie

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Margo,

Oei, we willen je juist geen extra drukte in je hoofd geven maar handvatten waardoor je juist minder drukte in je hoofd ervaart.
De koudetraining kun je echt ff lekker loslaten hoor.

Koffie in de avond is echt af te raden. Als je goed wil herstellen in de nacht, is het heel nuttig om inderdaad na 14u in de middag geen koffie meer te drinken.
Als je nog moeite hebt om de avond zonder hunkering door te komen, kan het je misschien helpen om bruisend water te drinken? Dat vult best, voor mijn gevoel.

Groetjes, Janneke
Plaats reactie