geen ochtend sporter

Plaats reactie
Ester Romijn
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 dec 2020, 19:07

geen ochtend sporter

Bericht door Ester Romijn »

Is het ochtend hardlopen aan te leren. Ik merk dat ik in de avond liever hardloop, prestatie is beter, meer energie, heerlijk hoofd leeg maken. In de ochtend is het meer een verplichting zoals mijn badminton competitie of crossfit training. Het lukt maar sta nog niet zo makkelijk aan als in de avond. ( een badminton wedstrijd of crossfit training loopt in de avond veel makkelijker, soepeler.
Merk ook dat het me in de ochtend moeite kost om te doen, terwijl in de avond ik het heerlijk vindt. Hoef ook geen discussie met mezelf aan te gaan om in de avond te sporten
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: geen ochtend sporter

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi Ester,

Wat zou de reden zijn om tegen je wil in in de ochtend te willen sporten?

Groetjes Janneke
Ester Romijn
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 dec 2020, 19:07

Re: geen ochtend sporter

Bericht door Ester Romijn »

Ja, daar heb je een punt. Ik dacht voor het 5 kilo eraf is het beter om in de ochtend nuchter te sporten.
Ik ben er nu achter dat ochtend en nuchter niet samen nodig zijn.
Nuchter kan ook net voor de lunch of voor het avond eten.

Als ik kijk hoe leeg en trek ik nu heb om 22.00 uur, zou nu ook nuchter sporten zijn haha.
Ik moet mijn maaltijden echt groter maken. Ik zie overal eten !!!!
Bang dat ik ook slecht slaap door de honger...
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: geen ochtend sporter

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Klopt, je kunt ook nuchter sporten als je voor je diner gaat sporten inderdaad. En als je na je diner gaat sporten, help je je lijf ook om de glycogeenvoorraden te legen waardoor je sneller in autofagie komt.
Echt een aanrader om dat eens te doen.

Als je nu nog trek hebt, kun je je maaltijden wat groter maken ja, er komt vanzelf een moment dat de maaltijden kleiner worden doordat je trek minder groot wordt omdat je gevoeliger wordt voor de insuline.

Groetjes Janneke
Plaats reactie