Halve marathon tevreden volbracht

Plaats reactie
Ewreck
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 dec 2014, 06:56

Halve marathon tevreden volbracht

Bericht door Ewreck »

Na allerlei soorten schema's uitgeprobeerd te hebben dit keer sportrusten uitgeprobeerd. Schema gevolgd voor de halve marathon.
Mijn ademhaling is vele malen rustiger geworden en zag mijn conditie weer vooruitgaan. Afgelopen zaterdag dan de halve marathon van Dronten gelopen. Ik had mijn zinnen op mijn oude record van 2 jaar terug gezet 1:39:00 uur. Helaas stond er windkracht 6 en daardoor kon ik niet mijn record evenaren. Toch een nette tijd van 1:43:28 uur. En dat met een langste duurloop van maar 12KM. Ik ben zeer tevreden over het sportrusten en ga dan ook het schema voor de marathon proberen. Eerst testen op de 32 van Kampen in april en dan in mei de 30KM op de koning van Spanje trail in het mooie limburg. :D
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Halve marathon tevreden volbracht

Bericht door Koen - Sportrusten »

Erg leuk om te lezen. Gefeliciteerd met je knappe resultaat. Heb je ook profijt gehad van de ademhaling in rust?

Groet,

Koen
Ewreck
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 dec 2014, 06:56

Re: Halve marathon tevreden volbracht

Bericht door Ewreck »

Hoi Koen,

Absoluut, alles is nu veel rustiger geworden en als ik te druk wordt merk ik dat ik er bewust van ben,en dan ga ik rustiger adem halen.
Nu alles dus blijven volhouden en niet meer laten wegglippen.
jacquelinemeijers
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 dec 2014, 21:42

Re: Halve marathon tevreden volbracht

Bericht door jacquelinemeijers »

Hoi Ik heb net het pakket binnen om te trainen voor de halve marathon....ik ga 4 januari beginnen , dus ben heel benieuwd!
Ik zit heel vaak te hoog te ademen , en ook zeker te veel per minuut..(zat aan de 22x pm)
Daar ben ik ook voor bij een ademhalingstherapeute geweest...
Daar heb ik veel aan gehad , maar kan het heel moeilijk vast houden... :|
Zeker tijdens het praten , maar ook tijdens het hardlopen...
Ik ga mn best doen....

Ik ben gister begonnen met de boeken te lezen , maar heeft iemand tips dan lees ik het graag...
greetteekens
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 dec 2014, 20:22

Re: Halve marathon tevreden volbracht

Bericht door greetteekens »

hoi sportrusten lopers,
Ik ben nu 2 weken bezig met het schema voor de halve marathon, afgelopen zaterdag een loopje gedaan. Ik merkte het verschil heel duidelijk, heb gelijk een pr gelopen. Probeer de ademhaling ook in rust toe te passen en gaat me goed af. Ik ben zeer tevreden over dit systeem. Mijn doel is de halve marathon van Berlijn.
Wat me opvalt dat ik op eens weer veel meer plezier in het lopen heb. Dus allemaal positief.
mvgr. Greet
Plaats reactie